به گزارش ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب با اشاره به توانمندی های شهرستان بناب در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و علمی اظهارکرد: این شهرستان بعد از تبریز رتبه اول صادرات را در استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است.
وی اعلام کرد: در سال 95 بیش از 42 هزار تن انواع محصولات به خصوص خشکبار از شهرستان بناب به خارج از کشور صادر و 105 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
فرج اللهی اظهارکرد: با وجود محدودیت های منابع مالی، دولت توجه خاصی به رشد علمی داشته است و این دانشگاه بناب محصول تلاش شبانه روزی مسئولان است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این دانشگاه با مشارکت مردم بناب به این مرحله رسیده است.
ضیاءالله اعزازی با اشاره به نام گذاری سال 96 بنام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تاکیدکرد: اشتغال زایی نیاز مبرم کشور است و دانشگاه های ما مسئولیت و وظیفه خطیری در این ارتباط برعهده دارند و آن ها باید بخش صنعت ما را از لحاظ نیروی انسانی متخصص و ماهر تقویت کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: در سال 96 با همراهی مجلس و دولت شاهد اقدامات مناسبی برای اشتغال جوانان و همچنین رفاه مردم باشیم.
رئیس جدید دانشگاه بناب هم از مسئولان وزارت علوم خواست این دانشگاه را نیز در طرح ملی احیای دریاچه ارومیه سهیم کنند.
کریم عباسیان اظهارکرد: ساختار استاندارد منابع انسانی دانشگاه ها با شاخص هایی از جمله نسبت تعداد استاد به تعداد دانشجو و نسبت تعداد کارمند به تعداد استاد تعریف می شود که متأسفانه تاکنون همانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در این دانشگاه نیز رعایت نکرده ایم و در نتیجه رتبه دانشگاه بناب بالای 12 هزار و 700 است و از این رو برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید استانداردها رعایت و دیدگاه ها اصلاح شوند.
وی اعلام کرد: برای ایجاد بستر مناسب فرهنگی و محیط سالم دانشجویی و ترغیب دانشجویان به طرح های فوق برنامه، فرهنگی و ورزشی و ایجاد ارتباط و همکاری با مراکز و نهادهای فرهنگی و انقلابی اهتمام ویژه خواهیم کرد.
بنابراین گزارش، در ابتدای این مراسم مجتبی عباسیان ریاست قبلی دانشگاه بناب گزارشی از عملکرد سه ساله خود را در بخش های مختلف ارائه داد.
آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب با حضور دکتر محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.