به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، صادق نجفی عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تحقق بودجه شهرداری تبریز از سال 84 تا 91 حدود 4500 میلیارد، اظهار داشت: از سال 91 تا 95 حدود 8500 میلیارد بوده که نشان می‌دهد از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای تأمین درآمد استفاده شده است.

وی با بیان اینکه صدور پروانه‌های ساختمانی تنها بخشی از محل درآمد شهرداری تبریز است، افزود: به عنوان نمونه عوارض نوسازی و عوارض خودرو از 800 میلیون در سال 91 به 36 میلیارد تومان در سال 95 رسید، عوارض بلیط های هوایی از 300 میلیون به 9 میلیارد رسید و 360 میلیارد از محل مشارکت‌ها درآمد داشته‌ایم، این‌ها ظرفیت‌هایی است که قانون در اختیار شهرداری‌ها قرار داده و به بهترین نحو مورد استفاده قرار گرفت.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه 47 درصد جمعیت آذربایجان شرقی در تبریز مستقر است، گفت: ارزش افزوده در تبریز توجیه اقتصادی دارد و باید نهادها از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کنند. 

نجفی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی تملک دارایی و تغییر کاربری و... را احصا کرده و سازمان برنامه و بودجه راهکارهای لازم را به ادارات دولتی نشان دهد. 

وی با تاکید بر اینکه در تبریز به حد کافی فرصت سرمایه گذاری و توسعه وجود دارد، ابراز داشت: باید از امکانات تمام نهادها برای توسعه سرمایه گذاری و در راستای تبریز 2018 استفاده کنیم چراکه تبریز 2018 مزیت بزرگ برای کل آذربایجان است و اگر تبریز را به عنوان محور این توسعه قرار دهیم می‌توانیم در توسعه منطقه گام بلندی برداریم.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه حوزه خدمات بیشترین اشتغال را می‌تواند در تبریز ایجاد کند، اذعان داشت: شهرداری علاقه مند است با همکاری سایر نهادها این حوزه را تسهیل کند.

وی در پایان، خریداری 55 میلیارد گل و گیاه برای تبریز را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: متاسفانه تنها 4 میلیارد آن از تبریز تامین می شود چراکه در استان توان تولید انبوه گل و گیاه وجود ندارد و باید استان در این زمینه تقویت شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609233
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.