به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدصادق پورمهدی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه باید از متدهای روز برای اجرای طرح‌ها استفاده شود، ابراز داشت: منتظر ابلاغ بودجه و... برای اجرا پروژه‌ها نباشیم وگرنه برخی پروژه‌ها تا 130 سال هم به اتمام نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از اسناد خزانه را دستگاه‌ها یاد بگیرند، ادامه داد: دولت یکی از کشورهای همسایه می‌خواهد ساختمان وزارتخانه‌های خود را تبدیل به هتل کند ولی در ایران سازمان‌ها چندین ساختمان دارند که حاضر به واگذاری نیستند تا تبدیل به احسن کرده و تولید و اشتغال را بهبود بخشند چرا که یکی از محل‌های تأمین نقدینگی همین واگذاری‌هاست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اگر این امکانات در اختیار بخش خصوصی بود از اینها تولید سرمایه و اشتغال ایجاد می‌کرد، خاطرنشان کرد: باید ادارات با اخذ مجوزهای لازم از واگذاری‌ها و... برای تأمین درآمد و سرمایه استفاده کنند. 

به گزارش تسنیم، داود بهبودی هم در این جلسه با تاکید بر تداوم اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشغال در سال 96 اظهار داشت: مسئولیت تولیدو اشتغال متوجه همه نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز استان است که همه باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین سال اجرای برنامه ششم پنج ساله توسعه کشور است، افزود: ظرفیت‌های جدیدی در قانون بودجه 96  و ششم توسعه فراهم شده که باید از این ظرفیت‌ها در سال جاری استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه آذربایجان شرقی منابع اعتباری دولت در سال جاری را غیر نقدی و در قالب اوراق و اسناد عنوان کرد و گفت: امسال حتی 20 درصد نقدی سال گذشته را هم نداریم و باید از اوراق و اسناد خزانه برای حتی پرداخت حقوق و... استفاده کنیم.

وی افزود: بر همین اساس پرداخت ماده مرخصی و هر نوع مطالبات کارکنان همه از محل فروش دارایی صورت می‌گیرد و باید از این مکانیزم‌ها برای تأمین نقدینگی ادارات استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 609149
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.