علیرضا شمس دانش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته چهار هزار و 708 مورد ولادت در سطح این شهرستان ثبت شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که پنج هزار و 216 مورد بوده، 9.7 درصد کاهش نشان می دهد.
وی ادامه داد: از این تعداد ولادت، سه هزار و 134 واقعه در مناطق شهری و یک هزار و 574 واقعه در مناطق روستایی این شهرستان روی داده است.
وی گفت: از بین ولادت های به ثبت رسیده در این شهرستان 65 مورد دوقلو و سه مورد نیز سه قلو بوده است.
وی اضافه کرد: در طول سال گذشته، یک هزار و 469 مورد فوتی در این شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که یک هزار و 491 مورد بوده، 1.5 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به افزایش نامحسوس میزان ازدواج در مراغه در سال 95 گفت: در این مدت 2 هزار و 485 مورد ازدواج در این شهرستان ثبت شده که این آمار نسبت به مدت مشابه آن که 2 هزار و 443 مورد بوده از افزایش 1.7 درصدی برخوردار است.
وی افزود: در طول سال گذشته نیز 629 مورد طلاق در مراغه به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که 593 مورد بوده 6 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: میانگین سن ازدواج در این شهرستان در بین مردان 28 سال و در بین زنان 23 سال بوده و میانگین سن طلاق نیز در مردان به 34 سال و در زنان به 30 سال رسیده است.
وی اضافه کرد: این شهرستان از نظر تعداد واقعه ولادت، وفات و طلاق رتبه دوم و در زمینه ازدواج رتبه سوم را در آذربایجان شرقی دارد.
اداره ثبت احوال مراغه در فروردین ماه سال 1307 شمسی تاسیس و در چهاردهم فروردین این سال، اولین سند سجلی برای حاج میرزا عیسی خان فتوحی، رییس وقت اداره معارف این شهر صادر شده است.
این شهرستان با 250 هزار نفر جمعیت در127 کیلومتری تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی** انتشار:محمد رستگار
7487/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.