به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مرتضی آبدار گفت: مجموع بازدیدهای انجام شده از جاذبه های تاریخی و موزه های استان آذربایجان شرقی در روزهای 29 و 30 اسفند و یکم فروردین 12 هزار و 800 نفر بوده است که کلیسای سنت استپانوس، موزه قاجار و موزه آذربایجان بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند.
وی اعلام کرد: در این سه روز در مجموع 138 هزار و 406 نفر از تمامی جاذبه های استان اعم از تاریخی، فرهنگی، تفریحی و دست ساز بازدید کرده اند.
آبدار همچنین گفت: طی روزهای 25 تا 29 اسفند 95، میزان تردد خودرو در استان، 3 میلیون و 187 هزارو 288 تردد بوده که نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است.
وی بر نظارت مستمر تیم های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و گفت: تعداد بازدید تیم های نظارتی ستاد اجرایی نوروز استان در 3 روزگذشته، 303 مورد بوده که از این میان 73 مورد از مراکز اقامتی استان، 170 مورد مراکز پذیرایی، 23 مورد دفاتر خدماتی مسافرتی و 37 مورد از سایر مراکز ارائه خدمات مستقیم به گردشگران مورد بازرسی قرار گرفته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفراستان، 10 موردتشویق، 11 موردتذکر و یک مورد اخطار کتبی، طی 3 روزنخست، برای مراکز مذکور صادر شده است.
ظرفیت اقامتی آذربایجان شرقی هشت هزار و ۷۶۵ تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، میهمان سرای دولتی و خانه مسافر است.
آموزش و پرورش استان هم بیش از 2000 اتاق و 40 ستاد اسکان در تبریز و سایر شهرستان ها برای پذیرایی از فرهنگیان کشور در تعطیلات نوروزی امسال آماده کرده است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشاردهنده:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.