به گزارش ایرنا، اباذر جعفری روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه تخم مرغ های رنگی و تزئینی مدرسه وصال تبریز، افزود: در روزهای آخر سال، اداره کل آموزش و پرورش استان با همکاری مدارس و سایر نهادها و ارگان های مربوطه، چنین نمایشگاه هایی را با هدف پرهیز از بازی های خطرناک و توسعه شادی های منطقی و عقلانی در اغلب مدارس برگزار می کند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان باید از سنین پایین تر نسبت به نوع ابراز شادی ها و برگزاری جشن های مختلف به ویژه آیین های پایان سال، آگاهی کامل و کافی پیدا کنند که برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در این زمینه مفید و موثر واقع شود.
جعفری، با بیان اینکه شادی کردن نباید مختص به طیف خاص باشد، گفت: شادی و نشاط واقعی زمانی محقق می شود که تمامی افراد جامعه از طبقات مختلف در این شادی ها سهیم باشند.
وی ادامه داد: بنابراین دانش آموزان باید در روزهای پایانی سال ضمن رعایت نکات ایمنی در مراسم هایی همچون چهارشنبه سوری، نسبت به هم نوعان و دوستان خود نیز باید احساس متقابل داشته و با مساعدت های خود نیازمندی آنها را نیز برطرف کنند.
رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد در روزهای منتهی به سال جدید، هیچ نیازمندی در استان و شهرهای مختلف وجود نداشته باشد و تمام دانش آموزان بدون آسیب های بدنی این روزها را با سلامتی سپری کنند.
به گزارش ایرنا، مدیر مدرسه وصال نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه، پاسداشت نام و یاد شهدای آتش نشان در حادثه ساختمان پلاسکو تهران است، گفت: تلاش می کنیم دانش آموزان را نسبت به برگزاری سالم جشن های اخر سال و به خصوص چهارشنبه سوری آگاه کنیم.
حسین نژاد افزود: نمایشگاه تخم مرغ های رنگی توسط دانش آموزان این مدرسه تهیه شده و قصد داریم با فروش آنها، تمامی عواید را به کودکان سرطانی اختصاص دهیم.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.