معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: از کسه بازار تقاضا داریم که در  ایام عید برای استقبال از مسافران، مغازه‌ها را باز نگه دارند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، غلامعلی راستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها نیز باید با فرهنگ سازی در جهت معرفی کالاهای مرغوب استان همچون کیف و کفش چرم، فرش و تابلو فرش عمل کرده و اصناف نیز بازار را باز نگاه دارند.
 
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی مزیت‌های ویژه‌ای از نظر کالاهای تولیدی دارد و ما باید از این پتانسیل استفاده کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: به طور مثال بیش از 50 درصد شیرینی و شکلات کشور در این استان تولید و صادر می‌شود. بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه گردشگری استان در ایام نوروز، تأثیر مثبتی بر اشتغال استان خواهد داشت.
 
معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات استان در سال جاری، بیان کرد:  در 11 ماهه امسال 935 میلیون دلار کالا از طریق مبادی گمرکی استان صادر شده است.
 
وی با بیان اینه  کالاهای صنعتی بیشترین سهم را در صادرات دارد، گفت: آمارها کاهش 23 درصدی صادرات از منطقه آزاد ارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
 
راستی خاطرنشان گرد:  صدور و تمدید کارت بازرگانی در استان در سال جاری 29 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، 40 درصد اصناف استان نیز به صندوق فروش مکانیزه مجهز شده‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.