به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان با حضور اعضای شورای اسلامی، با تاکید بر ایجاد فضای تعامل بین مسئولان دستگاه های اجرایی اظهار کرد: نگاه دولت به تمام ‌مسئولان و اقشار مختلف نگاه تعاملی است.
وی افزود: در این خصوص همه باید تلاش کنیم تا با همدلی و صمیمیت و به دور از هرگونه حاشیه به شهرستان توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که مردم شهرستان لایق بهترین ها هستند.
شکری با اشاره به اهمیت شوراها و جایگاه ویژه آن در تعالیم دینی و قانون اساسی کشور، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در مقطعی با برگزاری انتخابات، شوراها را تشکیل داد تا در حل مشکلات مردم یار و یاور مسئولان باشند.
وی با بیان اینکه شوراها منتخب مردم بوده و از جایگاه قانونی برخوردارند، افزود: وظیفه ما مسئولان نیز همکاری با شوراها در حیطه اختیارات است.
فرماندار میانه خاطر نشان کرد: می توان از ظرفیت شوراها به عنوان مشاور در کنار مسئولان بهره برد زیرا شوراها در بطن جامعه بوده و آگاه به مسائل و مشکلات گوناگون مردم هستند.
شکری بر استفاده از امکانات و ظرفیت های محلی در کنار امکانات و اختیارات قانونی برای رفع مشکلات و توسعه شهرستان تاکید کرد و گفت: هنر ما باید این باشد که از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی نهایت بهره برداری را بکنیم.
وی مدیریت منابع را اصل مهم در بحث مدیریت و برنامه ریزی دانست و افزود: نیاز و خواسته در شهرستان زیاد است اما منابع محدود و ما باید بر اساس اولویت عمل کنیم.
فرماندار میانه با بیان اینکه شوراها زبان گویای مردم هستند، گفت: با وجود مشکلات نباید ناامید شد زیرا در شهرستان کارهای بزرگی از جمله تخصیص 5 هزار میلیارد ریال برای پروژه های ملی، استانی و ملی استانی بزرگی همچون راه آهن شده است.
وی به هزینه کرد 100 میلیون ریالی دولت برای برخورداری هر خانوار روستایی از گاز و هزینه کرد 360 میلیون ریالی برای برخورداری هر خانوار روستایی از برق و بسیاری از امور دیگر که همه برای خدمات رسانی بیشتر به مردم انجام شده، اشاره کرد.
شکری، امامزاده اسماعیل (ع) میانه را پتانسیلی بزرگ در میانه عنوان کرد و گفت: با ساماندهی اطراف امامزاده اسماعیل (ع) شاهد رونق گردشگری و افزایش درآمدزایی در شهرستان خواهیم بود.
شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفر ، دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و بالغ بر 330 پارچه روستاست که در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
خبرنگار: زهره غلامی ** انتشار:محمد رستگار
7231/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.