به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با بیان اینکه ظرفیت سد قلعه چای 42 میلیون متر مکعب است اضافه کرد: کاهش 50 میلی متری بارش ها در سالجاری نسبت به سال 94 در کاهش ظرفیت این سد نقش مستقیمی داشته است.
وی با بیان اینکه 29 میلیون متر مکعب آب کشاورزی از سد قلعه چای عجب شیر تامین می شود افزود: کاهش بارندگی و میزان ذخیره آب سد قلعه چای کفاف مصرف کشاورزی شهرستان را نمی کند از این رو باید در برنامه ریزی که ستاد احیای دریاچه ارومیه جهت رهاسازی 15میلیون متر مکعب به دریاچه ارومیه مصوب کرده تجدید نظر شود.
مراثی بابیان اینکه در شهرستان عجب شیر 27 آب بر مدیریت توزیع آب را برعهده دارند افزود: این آب بران در بیش از 47هکتار از باغات و مزارع شهرستان آب توزیع می کنند و نظارت بر این آببران برای استفاده صحیح از آب تحویلی به شرکت های تعاونی ضروری است و باید مشکلات ناشی از عدم بهره برداری صحیح از آب ذخیره شده، تبعات استفاده نادرست از سفره های آب زیرزمینی و خطرات ناشی از کمبود آب برای آنها تبیین شود.
وی افزود: کلیه استعلامات آببران باید از طریق شورای حفاظت از منابع آب صورت گیرد و نباید به افراد تنش زا و ناکارآمد این مسئولیت سنگین واگذار شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.