به گزارش ایرنا، طاهر علمی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از مربیان امور تربیتی هشترود که همزمان با هشتم اسفند روز امور تربیتی در این شهرستان برگزار شد، افزود: 18 نفر از دانش آموزان استان برای شرکت در مسابقات کشوری دعوت شده اند و چهار نفر نیز در مسابقات بین المللی قرآن که اردیبهشت امسال در تهران برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.
وی افزود: خانواده ها علاقه زیادی به فراگیری قرآن از سوی دانش آموزان دارند و این مهمترین عامل برای جلوگیری ازآسیب های اجتماعی است.
علمی به عملکرد آموزش و پرورش استان در زمینه احکام و نماز اشاره کرد و گفت: بیش از 880 نفر از علمای حوزه های علمیه با حضور در مدارس استان، درس احکام و نماز را برای دانش آموزان ارائه می کنند و نتیجه این اقدام کسب رتبه عالی کشوری در موضوع احکام و نماز است.
وی همچنین به ساخت 65 نماز خانه بدون استفاده از اعتبارات دولتی و با کمک خیرین در استان اشاره کرد و گفت: در تمامی مدارس استان، نمازهای جماعت با حضور روحانی برگزار می شود.
علمی همچنین به خدمات امور تربیتی آموزش و پرورش نیزاشاره کرد و گفت: امور تربیتی مانند چراغی روشن در راه دانش آموزان است زیرا تربیت در دست مربیانی است که با عشق و علاقه نورانی دورنی وارد بدنه آموزش و پرورش شده اند.
وی همچنین از اعزام تمامی دانش آموزان پایه دهم و یازدهم به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: امسال نیز 38 هزار دانش آموز به مناطق جنوب و غرب اعزام شده اند.
در این آیین از مربیان نمونه پرورشی شهرستان هشترود با اهدا لوح و جوایز تجلیل شد.
در حال حاضر 257 حافظ قرآن کریم در نواحی مختلف آموزش و پرورش آذربایجان شرقی وجود دارد.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.