به گزارش ایرنا، رضا رحمت اللهی عصر پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان عجب شیرافزود: سه طرح عمرانی در مناطق مختلف این شهرستان از جمله 2 مدرسه 6 کلاسه هرگلان و نانسا و مدرسه نیمه تمام مسکن مهر با اعتباری بیش از 21 میلیارد ریال در دست اجراست که با جذب این میزان اعتبار تا اوایل سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی همچنین به مشکلات دانش ‌آموزان مدارس شبانه‌ روزی شهرستان از جمله مشکلات تغذیه‌ ای و افزایش سرانه اعتباری اشاره کرد و خواستار رفع این مشکلات شد.
وی افزود: سرانه هر دانش آموز در مدارس شبانه روزی برای تامین غذای سه وعده 15 هزار ریال بوده که برای دانش آموزان در سن رشد بسیار کم است.
رحمت اللهی از تحصیل 700 دانش آموز در چهار مدرسه شبانه روزی روستایی این شهرستان خبرداد و گفت: ارتقای نرخ پوشش تحصیلی در مناطق روستایی و حمایت از طرح روستا مرکزی با تخصیص اعتبار برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی از محل اعتبارات دهیاری ها در عجبشیر ضروری است.
وی ادامه داد: هر سال 200 نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می شود که نیاز است 2 مدرسه در این شهرستان ساخته شود در حالی که فضای آموزشی مناسب برای تحصیل آنان فراهم نیست.
وی با اشاره به اینکه 11 هزار و 607 دانش آموز در پایه های مختلف در مدارس عجب شیر مشغول تحصیل هستند، گفت: هم اکنون این شهرستان 607 کلاس درس دارد که این فضا پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست.
وی خواستار کمک و مشارکت بیشتر خیران مدرسه ساز در تامین فضاها و نیازهای آموزشی شهرستان شد و گفت: خیرین مدرسه ساز در راستای ساخت فضاهای شبانه روزی نیز فعالیت می کنند که امیدوار هستیم بتوانیم در این حوزه بیشتر از مشارکت آنها بهره مند شویم.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
7485/3077

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.