به گزارش ایرنا، حسین دشتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: راه اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مهمی در سرعت بخشی کمک به نیازمندان داشته است زیرا این مراکز کمک‌های مردمی را در اسرع وقت جمع ‌آوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.
وی اظهار کرد: هم اکنون 54 مرکز نیکوکاری فعال با محوریت مساجد در سطح استان وجود دارد و این مراکز با محوریت مساجد بهترین محل برای کمک به نیازمندان جامعه هستند.
دشتی با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری با هدف حذف بوروکراسی اداری، شناسائی نیازمندان و جذب خیران به وجود آمده اند، گفت: مراکز نیکوکاری استقلال مالی و اداری دارند و کمیته امداد دخالتی در اداره امور آنها نداشته و صرفا تجارب خود را در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می دهد.
وی با بیان اینکه 66 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی هستند، افزود: پشتوانه کمیته امداد استان در مساعدت به مددجویان و نیازمندان مردم و خیران نیکوکار هستند و عمده منابع این نهاد را کمک های مردمی تشکیل می دهند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی ادامه داد: مراکز نیکوکاری نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌ کنند که با استفاده از ظرفیت 54 مرکز نیکوکاری تلاش داریم گام‌های موثری را برای رفع مشکلات محرومان برداریم.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.