ایرج شهین باهر روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در این پویش اقلام خوراکی و بسته های غذایی در بین همشهریانی که به خاطر کرونا شغل خود را از دست داده اند، توزیع می شود.

وی همچنین به ضرورت هوشمندسازی شهر اشاره داشت و افزود: باید برای هوشمندسازی شهر برنامه ریزی کنیم چراکه با هوشمند سازی، بروکراسی های زائد و حضور فیزیکی افراد در مجموعه ها و سازمان ها کاهش و سلامت نظام اداری نیز افزایش می یابد.

شهین باهر ادامه داد: هوشمند سازی حمل و نقل عمومی یکی از ساده ترین اقداماتی است که با هزینه پایین می تواند محقق شود و در این خصوص باید سازمان فناوری اطلاعات تمهیدات لازم را فراهم کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس شورای شهر تبریز هم با بیان اینکه باید با تمام‌توان شهر را به سمت شهر هوشمند هدایت کنیم، گفت: دولت، مردم و شهرداری می‌توانند شهر هوشمند را اجرا کنند.

شهرام دبیری لازمه‌ شهر هوشمند را استفاده از اینترنت اشیا و حکم‌روایی هوشمند دانست و افزود: ‌در شهر هوشمند تمامی جوانب زندگی شهروندان به سمت هوشمندی حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: شهر ایده‌آل آینده شهری ‌است که خدمات مورد نیاز شهروندان را با قابلیت دسترسی‌ امن و آسان در اختیار شهروندان قرار دهد و شهروندان نیز آموزش‌های لازم را دیده باشند و بتوانند از هوشمندی شهر استفاده کنند.

دبیری تاکید کرد: با استفاده از اینترنت اشیا می‌توان استفاده از انرژی‌ را کنترل، مشکلات موجود در شهر را شناخته و بررسی کرد.

وی با بیان اینکه اینترنت اشیا می‌تواند بسیاری از فعالیت ها را در برگرفته و فعالیت‌های انسان را سرعت دهد، خاطرنشان کرد: شهر نشینی روز به روز درحال رشد است و امروز که شهرنشینی به ۶۰ درصد جمعیت رسیده است شهر هوشمند می‌تواند در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای و بسیاری از آلودگی ها کمک کند.

رییس شورای شهر تبریز هدف از شهر هوشمند را ارتقا خدمات و کاهش هزینه‌ها، ایجاد ارتباط بیشتر با شهروندان، مراقبت از محیط زیست و جلوگیری‌از آلودگی ها دانست و افزود: امروز در نقاط مختلف دنیا تمامی یا بخشی از سیستم‌های ارائه‌دهنده خدمات به شهروندان به صورت هوشمند ارائه‌ خدمت‌ می‌دهند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی بازار تبریز گفت: اگر سنسورهای هوشمند در بازار وجود داشت به راحتی می‌توانستیم آتش سوزی‌ را کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز شهرهای مختلف دنیا در زمینه‌هوشمندی‌ اقدامات بسیاری انجام داده‌اند که برخی از آنها جزو هوشمندترین‌شهرهای دنیا هستند.

دبیری با بیان اینکه شهر هوشمند می‌تواند مدیران را به راحتی با مردم مرتبط کند، گفت: در زمینه بهداشت و سلامت نیز از طریق اینترنت اشیا و شهر هوشمند می‌توان خدمات درمانی‌ و بهداشتی را از راه دور انجام داد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای ایجاد شهر هوشمند باید تمامی ادارات و مسوولین دولتی و شهری پای‌ کار بیایند.

وی همچنین در سخنان پیش از دستور خود نیز ضمن اشاره به روز علوم آزمایشگاهی از زحمات کادر پزشکی و فعالین در زمینه آزمایشگاهی قدردانی کرد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا امروز ۵۱۱۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

کیانوش جهانپور گفت: تا امروز ۵۷۰۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی اعلام کرد: ۳هزار و ۴۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.