رضا پاک نهاد روز پنجشنبه در جریان بازدید رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از محدوده‌های پر خطر ریزش کوه و ترانشه‌های موجود در محدوده کوه عینالی، از اقدامات ایمن سازی و مقاوم سازی سطح منطقه در این محدوده‌ها خبر داد.

وی با ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص پایدار سازی و مقاوم سازی محدوده اتوبان پاسداران و دیواره،های کناری آخر مسیراحمدآباد خروجی اتوبان اظهار کرد: در راستای کاهش مشکلات و رفع مخاطرات احتمالی، در نقاطی که احتمال تهدیدی جدی برای بخش شمالی منطقه داشت، اقدامات ویژه‌ای انجام شده است.

پاک نهاد گفت: در پی ریزش بخشی از کوه عون ابن علی در ورودی تله کابین در دومین روز سال نیز اقدامات سریع و زیربنایی جهت مقاوم سازی آن انجام و از ایجاد خطرات جدی پیشگیری شد.

 شهردار منطقه یک تبریز افزود: پروژه مقاوم سازی مناطق کم‌برخوردار به ویژه بخش‌هایی که درجنب اتوبان پاسداران هستند، سال گذشته مقاوم‌سازی و استحکام یافته و این اقدامات تاثیر مهمی را در امر عبور و مرور و روان سازی و ایمن سازی محدوده ها داشته است.

به گزارش ایرنا، تفرجگاه کوهستانی عینالی با ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده و در حال حاضر بزرگ ترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می رود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهردای است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.