به گزارش ایرنا، هوا که رو به تاریکی می رود، گروهی از جوانان بسیجی در حالی که پمپ های دستی حاوی مواد ضدعفونی را بر پشت‌شان زده اند، خودروهای عبوری از سر حیابان «شهید جدیری» را سمپاشی می کنند. 

اینان گروهی جوان داوطلب هستند که مردم محل به حضور ایثارگرانه شان در ساعات معینی از شبانه روز عادت کرده اند و همه روزه منتظر حضور آنان برای گندزدایی و پاکیزه کردن محل هستند.

گروه های اطلاع‌رسانی صوتی «کرونا» نیز همگام با واحدهای ضدعفونی معابر، در مناطق ۱۰ گانه شهر با همکاری پایگاه های بسیج تبریز به آگاه‌سازی عمومی درباره ویروس کرونا می پردازند؛ این گروه ها با اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا، شهروندان را به حضور در خانه و پرهیز از تجمع دعوت می کنند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اقدامات محله‌ای این نهاد برای مبارزه با کرونا گفت: با افزایش آمار مبتلایان، از 2 هفته قبل در کنار قرارگاه زیستی امام رضا(ع)، قرارگاه مردمی نیز توسط سپاه استان تشکیل شده که تمرکز اصلی آن رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه نشین بوده و در این راستا بیش از ۲۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در این ‌مناطق توزیع شده است.

سردار عابدین خرم با بیان اینکه برای رفع آلودگی محیطی، بیش از 2 میلیون متر مربع از معابر اصلی و فرعی استان چند بار ضدعفونی شده است، اظهار کرد: ضدعفونی معابر اصلی توسط خودروهای رفع آلودگی «درخش» و «روتست» و ضدعفونی معابر فرعی و پر تردد نیز توسط بسیجیان انجام می شود.

گروهی از جوانان داوطلب تبریز در حال سمپاشی معابر

فرمانده بسیج حوزه عمار تبریز نیز به ایرنا گفت: ۱۹ پایگاه و ۲ گروه مقاومت هر کدام با یک تا چهار اکیپ ۲ تا چهار نفره وظیفه ضدعفونی معابر و خیابان ها را در حدود مرکز شهر تبریز را برعهده گرفتند.  

بهلول ابراهیم زاده اظهار کرد: از ۱۹ اسفند ماه ضدعفونی معابر و محلات تبریز آغاز شده و ۱۵ پمپ در اختیار حوزه قرار گرفته که پایگاه ها به نوبت از آنها استفاده می کنند؛ بر این اساس از خیران می خواهیم برای تجهیز پایگاه های مقاومت به پمپ های ضدعفونی مساعدت کنند.  

وی با اشاره به اینکه ماشین مجهز به پمپ نیز در منطقه قره آغاج بکارگیری شده و آغاز بکار کرده است، گفت: قطران، صائب، پاستور، وزیرآباد، خیابان خاقانی، کوچه باغ، گجیل، شهناز، هفده شهریور، اهراب، خیام با همکاری مرکز بهداشت شهید تیموری حداقل ۲ بار ضدعفونی و ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی بکار رفته از طرف سپاه تامین شده است.  

ابراهیم زاده گفت: ۱۰۰ نیروی مورد درخواست مرکز بهداشت شهید تیموری نیز از طرف حوزه بسیج تامین شده است.  

وی ادامه داد: سطوح خار جی، معابر و خیابان با ترکیب وایتکس و داخل مجتمع ها، بانک ها و فروشگاه های زنجیره ای با ترکیب آب اکسیژنه ضدعفونی می شود.

فرمانده پایگاه علامه طباطبایی حوزه عمار تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ گروه و مسجد فاطمی کوی فیروز تا خیابان قریب و اول رسالت را ضدعفونی کردند و این روند ادامه دارد.  

حسین جلیلی ادامه داد: درب منازل، کاراژها و آیفون ها ضدعفونی شدند و در مرحله جدید راه پله، آسانسورها و درب های داخلی به صورت خانه به خانه، گندزدایی می شود و آژیر وضعیت قرمز برای هشدار به شهروندان برای رعایت توصیه های بهداشتی نیز توسط ۲ گروه انجام می شود.

روحانی 34 ساله بسیجی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در کمترین زمان ممکن و پس اعلام دستورالعمل و گذراندن دوره های لازم آموزشی بیش از یک هفته است که ضدعفونی محلات و معابر، عابر بانک ها، ایستگاه های اتوبوس، نانوایی ها و مکان های پرتردد توسط گروه های 3 نفره انجام می شود. 

حجت الاسلام سجاد علیپور گفت: هر روز ضدعفونی مناطق تحت پوشش تکرار می شود و 10 گروه در حوزه استحفاظی ما این اقدام را با جدیت انجام می دهند. 

وی اظهار کرد: ضدعفونی معابر و خیابان ها را وظیفه الهی خود می دانیم، چون مساجد تعطیل شده، فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مسجد را در جامعه تسری داده ایم و اکنون که نیاز کشور برای مقابله با کرونا است، توان خود را در این راه گذاشته ایم. 

حجت الاسلام علیپور همچنین افزود: از مردم خواهش می کنم خانه های خود را ترک نکنند تا خانواده خودشان دچار زحمت و خطر نشود ؛ از طرف دیگر به کادر درمانی بیمارستان ها رحم کنید که برخی از آنها روزهاست خانواده خود را ندیده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.