فرخ جلالی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه حمل متوفیان ویژه مبتلا به کرونا نیاز به تمهیدات بهداشتی خاصی دارد، افزود: در این راستا خودروی ویژه ای که مجهز به یخچال و سردخانه بوده برای حمل اجساد این افراد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت حمل این خودرو حمل همزمان ۱۲ متوفی است، اظهار داشت: رانندگان این خودرو نیز به لباس و تجهیزات محافظ مجهز شده و آموزش های لازم به آن ها ارایه شده است.

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: پس از انتقال هر متوفی دارای بیماری های عفونی، خودروی مذکور بر اساس پروتکل های بهداشتی به طور کامل ضدعفونی شده و برای عملیات های بعدی آماده می شود.

جلالی ادامه داد: طبق توافق با ستاد پیشگیری از بیماری کرونا، مقرر شده است متوفیان در بیمارستان تیمم داده شوند و فقط دفن آن‌ها توسط شهرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه از این پس تدفین این متوفیان فقط در وادی رحمت انجام می شود، یادآوری کرد: به لحاظ رعایت شان و منزلت متوفیان و خانواده های آنان، منطقه ویژه ای برای این متوفیان در وادی رحمت اختصاص داده نشده بلکه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دفن و تمام منطقه به طور کامل ضدعفونی می شود.

جلالی، همچنین با اشاره به برخی نگرانی ها در خصوص پساب های وادی رحمت، از تشکیل کارگروه ویژه برای اتصال فاضلاب این مجموعه به شبکه سراسری فاضلاب شهری خبر داد و افزود: دستگاه تصفیه اوزون و نیز تانکرهای سپتیک برای کلرزنی فاضلاب وادی رحمت در این مجموعه نصب شده و برای گندزدایی پسماند این مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.