موسی شعفی روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه های مراغه افزود: عدم‌ پشتیبانی از پژوهشگران یکی از موانعی است که سرعت رشد علم و فناوری در دانشگاه ها را می کاهد.
وی ادامه داد: اولویت بندی پژوهش های کاربردی نیز از جمله راهبردهایی است که باید به صورت جدی مورد توجه مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در این راستا، پژوهش و تحقیقاتی مورد حمایت و توسعه قرار گیرد که بتواند راهکاری اساسی برای رفع مشکلات بوده و یاری گر بخش های اجرایی کشور باشد.
شعفی با بیان اینکه دانشگاه ها نقش محوری در توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه دارند گفت: مراکز آموزش عالی و علمی، بازوی توانمند کشور در برون رفت از مشکلات، بحران ها و ترسیم بخش چشم انداز توسعه هستند.
وی با تاکید بر لزوم نگرش حمایتی از مراکز دانشگاهی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی در کنار سایر نهادها باید در مسیر تعالی، از طرح های پژوهشی حمایت موثری داشته باشند.
وی ادامه داد: خودکفایی و استقلال اقتصادی و فناوری مستلزم توسعه تحقیقات و پژوهش با بهره گیری از ظرفیت های نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی است.
وی اضافه کرد: برداشته شدن گام های موثر در مسیر پژوهش نیازمند برنامه ریزی مناسب و منسجم از سوی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است که این امر با عزم جدی مسئولان محقق خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از پژوهشگران برتر دانشگاه های مراغه، آزاد، پیام نور، دانشکده علوم پزشکی، دانشکده علوم قرآنی و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور تجلیل شد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.