یوسف شکوری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون وضعیت ارتباطات مخابراتی در مناطق زلزله زده پایدار است و مقرر شده است در جریان آواربرداری کابل های هوایی روستاهای آسیب دیده جمع آوری و بعد از اتمام دوباره نوسازی شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان شرکت مخابرات استان ساعاتی پس از زلزله جمعه گذشته در منطقه حاضر شده  و به بررسی وضعیت سیستم های مخابراتی پرداختند، افزود: در جریان این بازدیدها آسیب های مربوطه گزارش شده است.

شکوری ادامه داد: از آنجائیکه شبکه مخابراتی در روستاهای زلزله زده شهرستان های سراب و میانه به صورت هوایی است، تلفن های ثابت منطقه در زمان آواربرداری  دچار اختلال خواهد شد که بر همین اساس اختلال در اینترنت منطقه نیز محتمل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم های متخصص مخابراتی در مناطق زلزله زده استان مستقر شده و منتظر اتمام آواربرداری هستند تا بلافاصله نسبت به ایجاد و راه اندازی شبکه های جدید مخابراتی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، مقارن ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در همین ارتباط تعداد ۲ نفر در بخش ترکمانچای نیز در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.