صفر شاسفند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف مهم سازمان حمایت از شرکت های وارد کننده برای ورود به عرصه تولید و صادرات است که در این زمینه موفقیت های خوبی کسب کرده ایم.

وی با بیان اینکه میزان واردات به ارس غیر قابل قیاس با صادرات از این منطقه است، افزود: ارزش طرح های سرمایه گذاری تصویب شده در این منطقه در هفت ماه امسال ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان است.  

شاسفند خاطرنشان کرد: متاسفانه از شهریور ماه سال قبل عوارض خروج از کشور به حساب خزانه واریز شد که با تلاش و همکاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و دادستان شهرستان جلفا عوارض به حساب ارس بازگشت تا پروژه های عمرانی و زیربنایی بدون مشکل اجرا شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و نقش مهم ارس در روابط تجاری با کشورهای منطقه، گفت: تجارت ترجیحی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا که شامل ۵۰۲ قلم کالا ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران و ۳۶۰ قلم هم ترجیحات اعطایی ما به اتحادیه اوراسیا است، خبر خوبی برای بازرگانان ایران و به خصوص فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس است.

وی گفت: علاوه بر موفقیت های تجاری در ماه های اخیر، الحاق منطقه آزاد ارس به جوامع ایمن و همچنین پیوستن به سازمان جهانی گردشگری و پیمودن آخرین مراحل ثبت جهانی ژئوپارک ارس در یونسکو که سال آینده اتفاق خواهد افتاد، نوید بخش آینده ای روشن برای این منطقه در عرصه های مختلف است.

شاسفند با بیان اینکه ارس نگاه ویژه ای به تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: تلاش ما تبدیل شدن به الگوی یک منطقه صنعتی در کشور است.

وی از توسعه متوازن بخش های مختلف در ارس خبر داد و گفت: توسعه متوازن در بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و فرهنگی و سایر بخش های فعالیتی ارس مشهود است که این امر ارس را نسبت به سایر مناطق کشور برای سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی داخلی و بین المللی حائز اهمیت کرده است.

شاسفند در پایان گفت: در سفر اخیر سفیر جمهوری آذربایجان به ارس موضوع احداث پل دوستی بین ایران و آذربایجان در محدوده قلی بیگلو این منطقه و ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک را بررسی کرده و به توافقات اولیه رسیدیم.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های مختلف، ظرفیت های بالقوه و کم نظیر منطقه آزاد ارس در مسیر کمک به اقتصاد ملی عملیاتی شود.

منطقه آزاد ارس در ۴ بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.