عباسعلی شیری، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد یافته است، افزود: در نیمه نخست سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ کیلومتراز راه های استان خط کشی شده بود.

وی اظهار داشت: در زمان کنونی عملیات خط کشی در برخی از راه های شریانی آذربایجان شرقی با اولویت روکش آسفالت و نقاط مه گیر از سوی ماموران راهداری ادامه دارد.

 شیری، ادامه داد: در این مدت شیب شیروانی راه های استان به طول ۱۵۰ کیلومتر و ۱۵ نقطه تی شکل در راه های حادثه خیز برای جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی اصلاح شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نبود یا از بین رفتن خط کشی جاده ها از علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی به ویژه در هنگام شب و مه آلود بودن جاده هاست که همه ساله جان شماری از هموطنان مان را در آذربایجان شرقی می گیرد. 

هر چند آمار مستندی از مرگ و میر ناشی از نبود یا از بین رفتن خط کشی جاده ها در دست نیست، اما پلیس راه و کارشناسان امر بر غیرقابل انکار بودن این واقعیت تاکید دارند.

به عنوان نمونه بخش عمده ای از جاده ۹۰ کیلومتری تبریز - اهر در فصول سرد سال از صبح تا شب پوشیده از مه است و فاصله دید افقی در آن به کمتر از ۲۰ متر کاهش می یابد که همین امر در صورت نبود خط کشی به عاملی برای  خروج از جاده تبدیل می شود.

۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.