کریم طوماری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، اعلام کرد: در ۶ ماهه اول سال‌جاری، حدود ۳۵ میلیارد تومان حقوق به ۴۰۰۰ مستمری‌بگیر شعبه تامین اجتماعی اهر پرداخت شده است.
وی همچنین از پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان به مقرری‌بگیران بیکار در قالب بیمه بیکاری در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.
وی اضافه کرد: پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان غرامت دستمزد و کمک هزینه بارداری، پرداخت ۵۲ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج و پرداخت ۵۲ میلیون تومان هزینه کفن و دفن از جمله هزینه‌کرد تامین اجتماعی اهر در نیمه نخست امسال است.
طوماری با اشاره به اینکه یکی از خدمات تامین اجتماعی که می‌تواند از هدررفت وقت بیمه‌شدگان جلوگیری کند ارائه خدمات غیرحضوری است، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز ۸۰ درصد درخواست دفترچه درمانی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اهر به صورت غیرحضوری انجام شده است.
رئیس تامین اجتماعی شهرستان اهر در ادامه با تاکید بر اینکه مراجعه به تامین اجتماعی اهر با ارائه خدمات غیرحضوری بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است، یادآوری کرد: یکی دیگر از اقدامات تامین اجتماعی، الکترونیکی کردن پرونده‌های بیمه‌شدگان است که این امکان برای بیمه‌شدگان فراهم می‌شود تا بدون هیچ محدودیتی بتوانند در دورترین نقاط کشور از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
وی با ذکر اینکه تامین اجتماعی با ارائه خدمات غیرحضوری گام‌های بلندی در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم برداشته است، گفت: با اجرای طرح ارائه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان دیگر نیازی به حضور در شعب تامین اجتماعی ندارند بلکه می‌توانند از طریق تلفن همراه و رایانه از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

طوماری گفت: سازمان تامین اجتماعی هم‌اکنون ۳۶ خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد که تا پایان سال‌جاری این خدمات به ۲۰۰ مورد افزایش می‌یابد.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان اهر، ارتقای جایگاه تامین اجتماعی اهر را مستلزم افزایش ۴۰۰۰ بیمه شده اصلی دانست و گفت: در این صورت می‌توانیم خدمات و تجهیزات بیشتری نسبت به گذشته از سازمان مرکزی دریافت کنیم و از طرفی دیگر ۱۵ نفر کارمند رسمی به تامین اجتماعی این شهرستان اضافه می‌شود.
طوماری در ادامه از رسانه‌ها خواست تا با معرفی خدمات و اقدامات تامین اجتماعی از این سازمان حمایت کنند و گفت: با وجود این‌که تامین اجتماعی بیشترین خدمات را نسبت به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌دهد ولی هنوز بیشتر افراد جامعه، شناختی از تامین اجتماعی ندارند.

/۳۰۷۱/۷۲۲۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.