سهیل عابر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح های درون دانشگاهی فوق را یک میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تعداد ۲۸ عنوان طرح تحقیقاتی نیز برای نیمه دوم امسال تصویب شده است.

وی همچنین از انتشار بیش از یکهزار و ۲۲۰ مقاله اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در مجلات ISI طی ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: مجموع مقالات چاپ شده اعضای هیات علمی این دانشگاه در مجلات معتبر داخلی و خارجی یک هزار و ۷۸۷ است که از این تعداد، ۶۰۰ مقاله در مجلات غیر ISI نمایه دار منتشر شده است.

عابر با اشاره به سایر فعالیت حوزه پژوهشی دانشگاه تبریز، یادآوری کرد: در همین مدت تعداد ۹۶ نفر از دانش آموختگان دوره دکترای تخصصی در این دانشگاه در حال گذراندن دوره پژوهشی فرادکتری هستند.

به گزارش ایرنا،  دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه قدیمی ایران در سال ۱۳۲۵ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

۳۰۳۸/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.