محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان،  افزود: ایران از پرچمداران صلح و امنیت در جهان است و و ورزش ابزاری مناسب در جهت تعامل و آشتی کشورها می باشد.

وی از متولیان برگزاری تور ایران - آذربایجان به خاطر برگزاری منظم و منسجم این دوره از تور و همچنین صدا و سیما برای پوشش زنده و مناسب  این رویداد قدردانی و اضافه کرد: فلسفه اصلی ورزش برای تندرستی، سلامتی و شادابی جامعه است اما برگزاری مسابقات بین المللی نیز در نوع خود پیام آور مهر،  دوستی،  الفت و آشتی در بین کشورهای جهان است.

پورمحمدی خطاب به میهمانان و ورزشکاران خارجی شرکت کننده در رقابت ها، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری با تمدن و تاریخ ۵ هزار ساله و  مفتخر به پرچمداری صلح و آشتی در جهان است و ما بسیار خرسندیم که میزبان شما بودیم.

وی ادامه داد: کشور ما پرچمدار تعامل و گفتگوی فرهنگی بین ملت های مختلف جهان است و ورزش نوعی دیپلماسی زیبا است که تلاش دارد ملت ها را با صلح و صمیمیت در کنار هم نگه دارد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه مدیریت آذربایجان شرقی از ماه های گذشته در تلاش است تا تبریز را به یک مرکز دیپلماسی تبدیل کند، یادآوری کرد: اما برخی دیپلماسی را فقط در مراودات سیاسی خلاصه می کنند، در حالی که ورزش خود یک دیپلماسی سازنده و پویا است.

وی با اشاره به برگزاری تورنمنت های بزرگ جهانی در تبریز، گفت: طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۱۵ کنفرانس بین المللی در تبریز برگزار شده،  این در حالی است که شهر تبریز در عین معرفی خود، سعی دارد توانمندی دوستی و صلح بین المللی را به بهترین صورت ترویج دهد.

به گزارش ایرنا، سی و چهارمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران_آذربایجان به عنوان  قدیمی‌ترین و مهمترین تور بین المللی ایران در حالی برگزار شد که ۸۰ ورزشکار در قالب ۱۴ تیم از ۱۰ کشور جهان در آن حضور داشتند.

تور امسال در ۵ مرحله در استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل به مصافت ۸۷۸ کیلو متر برگزار شد.

۳۰۷۷/۳۰۳۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.