سیداحد یوزباشی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این متهم در قالب یک شرکت صادرات مواد سوختی با جعل اسناد و فاکتورهای شرکت پالایش نفت تبریز قصد قاچاق بیش از ۱۷۴ هزار کیلوگرم مواد سوختی هیدارات کربن سبک از پایانه گمرک جلفا را داشت.

وی اظهار داشت: اداره گمرک جلفا پس از بررسی و استعلام مدارک ارائه شده از سوی این شرکت و پس از استعلام از شرکت پالایش نفت تبریز مشخص شد که هیچ کدام از صورت حساب ها و مدارک از این شرکت صادر نشده است بنابراین گمرک این شهرستان به علت جعلی بودن اسناد علیه شرکت مذکور شکایت کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از تشکیل پرونده در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مرند و احضار متهم و اخذ دفاعیات،  شعبه مربوطه اتهام وارده را محرز و مسلم دانست.

یوزباشی، با بیان اینکه متهم علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال محکوم شد، ادامه داد: ارزش اولیه کالای مکشوفه بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده و جریمه وی ۲ برابر ارزش اولیه کالا است.

وی یادآوری کرد: از اول سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۲۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی تشکیل و یک هزار و ۸۴ پرونده مختومه شده است.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.