محمود رضائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آمارهای موجود آموزش و پرورش امسال تعداد دانش آموزان مدارس این شهرستان یک هزار نفر نسبت به سال تحصیلی گذشته که ۴۸ هزار دانش آموز بود، افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این تعداد دانش آموزان در ۵۵۰ مدرسه دولتی، هیئت امنایی و غیردولتی در مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم تحصیل خواهند کرد.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزارو ۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی و سه هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه هفتمی به مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول راه یافته و در مدارس حضور یافته اند.

وی با اشاره به ساماندهی معلمان در مدارس این شهرستان نیز گفت: در سالتحصیلی جدید در این شهرستان حدود سه هزار معلم برای تدریس و حضور در دستگاه تعلیم و تربیت ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز تمامی مدارس این شهرستان آماده حضور دانش آموزان شده و با آغاز رسمی سال تحصیلی، تعلیم و تربیت در این مراکز آموزشی شروع می شود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس افزود: تقارن آغاز سالتحصیلی جدید با ماه محرم و هفته دفاع مقدس، رنگ و بوی  خاص و معنوی به مدارس داده است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های دستگاه تعلیم و تربیت رابطه بین خانواده و مدرسه است، اضافه کرد: این رابطه با در نظر گرفتن مقوله اعتماد و اطمینان بر کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس خواهد افزود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

۷۴۸۷/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.