به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان افزود: با استناد به ماده ۱۸ قانون جدید مدیریت بحران، دستگاه‌های اجرای می توانند در صورت مواجه با مخاطرات طبیعی از محل اعتبارات جاری خود و با تایید استانداران نیاز مالی خود را تامین و سپس جایگزین کنند.

وی به بارش های شدید ابتدای سالجاری در شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی دستگاه ها و رفع نقاط حادثه خیز، میزان خسارت وارد شده به حداقل رسید و اندک خسارتی که در بخش قلعه چای شهرستان به واحدهای مسکونی و یک سری امکانات عمومی وارد شده بود در مرحله پیگیری برای جبران خسارت است.

اصغرپور ادامه داد: در شرایط بحرانی با وجود این که هر دستگاه وظایف و مسوولیت هایی را عهده دار است اما باید با بسیج تمام امکانات وارد عمل شد و در راستای دفع و رفع بحران اقدام کرد.

فرماندار عجب‌شیر همچنین از شهرداری ها و دهیاران و هلال احمر خواست تا محلی را برای انبار مایحتاج عمومی آماده کنند و شهرداری سالن بحرانی که در شهرستان وجود دارد را به امکانات اولیه تجهیز کند.

اصغرپور  همچنین بر لایروبی و آزاد سازی بستر و حریم  انهار و  قنوات توسط دستگاه مربوط تاکید کرد و افزود: دستگاه مربوطه در امر لایروبی رودخانه ها به ویژه در مجاورت مناطق مسکونی مسوول هستند و لایروبی رودخانه ها باید در اولویت باشد.

وی همچنین بر برخورد با ساخت و سازها در حریم قانونی رودخانه ها تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

۳۰۷۷/۷۴۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.