به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت سامان‌دهی این مجموعه تاریخی فرهنگی افزود: هماهنگی بین آثار تاریخی موجود در این مجموعه و ایجاد پیوند بین این عناصر و همچنین محورها، چشم‌اندازها و حریم بصری مجموعه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و بخشی از ساخت‌ و سازها نیز به بنای اصلی مجموعه آسیب وارد کرده است.

وی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه نیز متناسب با حجم عملیات آن نبوده و همین امر موجب طولانی شدن اجرای آن شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی مجموعه که حضور مردم و گردشگران را با مشکل مواجه کرده، لازم است عملیات سامان‌دهی با اولویت ایمن‌سازی بنای موجود و محوطه‌سازی ادامه یابد و ساخت‌وسازهای جدید در مراحل بعدی انجام شود.

رحمتی افزود: برای اتمام عملیات سامان‌دهی مقبره‌الشعرا، بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امسال حدود ۹.۵ میلیارد تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۹ میلیارد تومان هم از سوی شهرداری به این پروژه اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات، لازم است عملیات سامان‌دهی با اولویت محوطه‌سازی و آماده کردن مجموعه برای حضور گردشگران و مردم ادامه یابد و هیچ هزینه‌ای برای ساخت‌ و سازهای جدید صورت نگیرد.

به گزارش ایرنا، مجموعه تاریخی مقبره الشعرای تبریز واقع در محله تاریخی «سرخاب» حدود ۸۰۰ سال قدمت دارد و بر اساس اسناد و منابع تاریخی بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و ادیب در آن مدفون هستند.  

طرح ساماندهی این مجموعه تاریخ - فرهنگی در چند سال گذشته به دلیل مشکلات اعتباری خیلی کند پیش رفته و  کارگاه های ایجاد شده برای ساماندهی مجموعه، منظر آن را بسیار زشت کرده اند.

۳۰۷۷/۶۱۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.