علیار راستگو روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی با محوریت کارگروه سلامت، بانوان و خانواده، بر ضرورت فرهنگ سازی توسط سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی برای مقابله با پدیده زباله گردی تاکید کرد و افزود: تفکیک زباله در مبدا و فرهنگ سازی این موضوع در خانواده‌ها، تمایل به زباله گردی را کاهش می دهد.

وی موفقیت در بسیاری از مسائل زیست محیطی را نتیجه فعالیت چشمگیر سازمان‌های مردم نهاد در آذربایجان شرقی دانست و گفت: باید دستگاه‌های دولتی نیز مانند سمن‌ها، حساسیت بیشتری نسبت به سامان دهی این موضوع داشته باشند. 

  معاون سیاسی و امنیتی استاندار با قدردانی از خدمات و تلاش های شهرداری تبریز در ارتباط با بازیافت زباله اظهار کرد: معاونت فرهنگی شهرداری تبریز برای فرهنگ سازی در این موضوع، آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها ارائه و برای جمع آوری نوبتی و تفکیکی زباله در سطح شهر تبریز اقدام کند. 

  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز، گفت: افزایش زباله گردی فقط ناشی از شرایط بد اقتصادی و معیشتی کنونی نیست، بلکه رواج سبک زندگی مصرفی نیز در افزایش زباله‌ها و زباله گردها موثر است. 

 علی بدرشکوهی افزود: تفکیک اصولی زباله از مبدأ، دفع بهداشتی و اساسی زباله و واکسیناسیون زباله گردها در کاهش تبعات این پدیده موثر خواهد بود. 

۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.