به گزارش یکشنبه ایرنا، علی بدرشکوهی در جلسه کمیته مشورتی فرهنگی اجتماعی استان با اشاره به اینکه امروزه آسیب‌های اجتماعی چالش بزرگ به شمار می روند، افزود: اعتیاد و طلاق از عمده مشکلاتی هستند که باید به شکل جدی نسبت به حل آنها اقدام شود.

وی ترسیم و تعیین اهداف و وظایف برای کمیته فرهنگی اجتماعی را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: در چنین شرایطی فعالان این حوزه خواهند دانست که کدام جهت و راهکارهایی را برای رسیدن به هدف نهایی باید دنبال کنند و در واقع انجام و طراحی چنین موضوعی همچون نقشه راهی خواهد بود که مسیر درست را نشان خواهد داد.

بدرشکوهی، لازمه‌ پیشرفت در حوزه فرهنگی اجتماعی را ورود اساتید و صاحب‌نظران و همچنین دخالت دادن سازمان‌های مردم نهاد دانست و اضافه کرد: بسیاری از کشورهایی که در این حوزه نتایج خوبی به دست آورده‌اند از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به خصوص گروه‌های مرجع بهره مند شده اند و ما نیز بر حسب توانایی و داشته‌های خود می‌توانیم در استان از چنین ظرفیت‌هایی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسائل موجود بدون متولی است، اذعان کرد: در حوزه فرهنگ ترافیک موضوعاتی در قالب سلبی تعریف شده است، در صورتی که الزامات یک کار فرهنگی آن است که پایه آن نرم و ایجابی باشد که عدم دقت به این موضوع باعث شده که نتایج خوبی به دست نیاوریم.

بدرشکوهی با بیان اینکه نهادهای تعریف شده در حوزه معرفی و بزرگداشت مفاخر فرهنگی استان فعالیت چشمگیری ندارند، گفت: اینکه شناخت نسل چهارم انقلاب و نظام از مفاخر کشورهای دیگر بیشتر از مفاخر کشور خودمان است، نشان می‌دهد که در این حوزه کم‌کاری‌هایی صورت گرفته که باید جبران شود.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.