رئیس شورای شهر سردرود با بیان اینکه شهر سه هزار ساله سردرود پتانسیل های بالایی در امر فرهنگ و هنر دارد،گفت: سردرود به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران می پیوندد.

به گزارش ایلنا، آرزو مبصر با اعلام این خبر عنوان داشت: بخش فرهنگی یونسکو، سال‌های قبل پروژه‌ای با عنوان «شهرهای خلاق» ایجاد کرده که سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) نیز با بهره‌گیری از شاخص‌های تعریف‌شده در یونسکو‌، پروژه‌ی مشابهی را تعریف کرده و از کشورهای عضو خواسته برای سال‌ جدید چند شهر خلاق خود را معرفی کنند. در همین راستا طبق دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری اداره میراث فرهنگی نسبت به شناسایی پتانسیل های شهرهای خلاق در فرهنگ و هنر اقدام و آنها را تا دهم شهریور به دبیرخانه مربوطه به همراه مستندات لازم ارائه نمایند که شهر سردرود نیز بعنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در زمینه هنر صنعت تابلو فرش به وزارت فرهنگ و ارشاد معرفی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سردرود ضمن تشکر از نگاه ویژه مسئولان استانی به شهر سه هزار ساله سردرود و پتانسیل های بالای آن در امر فرهنگ و هنر، این رویداد بزرگ فرهنگی را فرصتی بزرگ در جهت معرفی سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش دستبافت جهان برشمرد و تصریح کرد : تمام اطلاعات محتوایی تهیه شده در خصوص شهر سردرود و هنر صنعت تابلو فرش پس از تکمیل فرم های مذکور توسط شهرداری و اتحادیه تابلو فرش دستباف سردرود، برای دبیرخانه‌ی اداره ی فرهنگ و ارشاد استان ارسال و آن‌ها نیز جهت طرح در اجلاس‌های بعدی، پس از بررسی شهرهای معرفی‌شده، از میان چندین کشور عضو این سازمان، شهرهای خلاق در فرهنگ و هنر را برای سال‌های آتی اعلام می نمایند.

وی افزود: بزودی نیز طبق توافقات اولیه، تفاهم نامه ای میان انجمن های خوش نویسی و نگارگری با اتحادیه تابلو فرش دستباف سردرود در جهت اعتلا و توسعه تابلو فرش دستباف منعقد خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام داشت ؛ براساس چندین شاخص برای انتخاب شهرهای خلاق از جمله غذا موسیقی‌، ادبیات‌، آیین‌ها و مبلمان شهری، صنایع دستی و... طی مکاتبه با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در استان‌، شهر سردرود نیز با توجه به پتانسیل بالای خود در امر هنر صنعت تابلو فرش دستباف و وجود رستوران های متعدد در امر جذب گردشگر و توریست و برای سال جدید به‌عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی و کاندیدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.