ایرج ثقفی در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه و قلم به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع رسانی عنوان کرد: هر چقدر میزان آگاهی رسانی صحیح و به بروز باشد نتیجه کار با ارزش و تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

فرماندار سراب خبرنگاری را جزو مشاغل سخت و حساس دانست و گفت: ماهیت خبر به گونه ای است که ممکن است برداشت ها و تفسیرهای متفاوتی از آن به دست آید، بنابراین اگر مبنای خبر درست باشد و انعکاس آن نیز به درستی صورت گیرد نتیجه مطلوبی حاصل خواهد شد.  

وی گفت: با توجه به این که در بعضی حوزه‌ها حساسیت خبررسانی بیشتر است،  خبرنگاران باید در این گونه موارد دقت بیشتری به خرج دهند و آن را از منابع صحیح نگارش کنند تا موجب ایجاد اختلاف و تنش در جامعه نگردند.

ثقفی ادامه داد: متاسفانه گاهی شاهد این مسئله هستیم که خبری که اساس و مبنای آن کذب و نادرست است در جامعه مورد تحلیل قرار می گیرد و در نتیجه شایعات نادرست ترویج می یابد.

فرماندار سراب از اصحاب رسانه و قلم خواست به صورت جدی به مسئله انتخابات ورود یابند و آگاهی عمومی را در ارتباط با فلسفه وجودی و نقش مجلس شورای اسلامی و وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس ارتقا دهند.

ثقفی با اشاره به اهمیت چهار عامل مشارکت در انتخابات، امنیت انتخابات، رقابت سالم و سلامت انتخابات از خبرنگاران خواست: افکار عمومی را نسبت به حقوق اساسی در سمت و سوی درست جهت‌دهی کنند و اجازه ندهند نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با طرح وعده های عوام پسندانه و خارج از حیطه اختیارات قوه مقننه ذهنیت نادرست در مردم ایجاد کرده و باعث ضربه به نظام و حقوق عمومی شوند.

وی در پایان تخریب در رقابت انتخاباتی را امری ناجوانمردانه برشمرد و خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: نسبت به این گونه تخریب ها دقت نظر داشته باشند و از درج هرگونه خبر برپایه شایعات خودداری کنند.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.