نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های خود همانند گذشته یک ظرفیت بزرگ برای کاهش اثرات شرایط تحریم است. 
محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص وظیفه جهاد دانشگاهی در شرایط سخت تحریم در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری و پزشکی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی برای بی اثر کردن تحریم در این زمینه ها در مقطع زمانی کنونی می تواند حرفی برای گفتن داشته و بسیار تاثیرگذار باشد. 
وی با اشاره به فرارسیدن 16 مرداد ماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: خواستگاه جهاد دانشگاهی توسط جوانان نخبه و خلاق بوده و در اوایل انقلاب عده ای از جوانان مبتکر، خلاق و افراد علاقه مند با انگیزه و روحیه کارهای انقلابی  جهاد دانشگاهی را تاسیس کردند. 
سعیدی افزود: علت تاسیس این سازمان، اتکا به خود و روی پای خود ایستادن کشور از نظر علمی و فناوری بوده و معتقدم توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای استمرار حیات و حرکت های انقلابی جهادی در محیط های علمی و دانشگاهی و به ویژه جهاد دانشگاهی امری ضروری است. 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تاکید بر لزوم استفاده از جوانان در جهت فعالیت های پویا و انقلابی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: در صورتی که جهاد دانشگاهی بخواهد با انگیزه، روحیه و با شرایط سابق به حیات خود ادامه داده، به صورت پیش رونده فعالیت های خود را جلو برده و به صورت پویا و انقلابی حرکت کند، باید از جوانان خلاق، مبتکر و دانشمند استفاده کرده و به آن ها فرصت شکوفایی دهد. 
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف جهاد دانشگاهی، بیان کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه های علمی و فناوری های مختلف همچون نانو فعالیت های موثری داشته و در فضای علمی جامعه تاثیرات به‌سزایی گذاشته است. 
سعیدی افزود: با این همه معتقدم فرصت و میدان عمل لازم به نسبت ظرفیت های جهاد دانشگاهی در اختیار آن قرار نگرفته و باید برای استفاده حداکثری از ظرفیت های آن برنامه ریزی های لازم انجام شود. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.