به گزارش ایرنا، کیومرث سلگی روز دوشنبه در نشست کمیته راهبری کشوری برای تامین مسکن خانواده های دارای ۲ عضو توانجو و بیشتر در تبریز افزود: هم اکنون بیش از ۱۴ هزار خانوار دارای عضو توانجو در مناطق شهری و روستایی کشور مشمول طرح تامین مسکن توانجویان این انجمن هستند.

وی اظهار داشت: برای تامین مسکن خانواده های دارای ۲ توانجو و بیشتر حدود ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی تکمیل شده و ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد نیز شروع شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور گفت: گردش مالی برای احداث این واحدها قبل از افزایش قیمت مصالح ساختمانی، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات، آورده متقاضی و کمک بلاعوض هزینه می شود.

سلگی، با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات انجمن خیرین کشور قرار دارند، ادامه داد: با مشارکت نهادها و سازمان های مرتبط در تامین مسکن توانجویان تلاش می شود با رفع مشکل مسکن خانواده های دارای ۲ توانجو و بیشتر، ساخت مسکن برای خانواده های دارای یک توانجو از سوی این انجمن با مشارکت این نهادها آغاز شود.

425 واحد مسکونی برای خانواده های دارای 2 توانجوی آذربایجان شرقی واگذار شد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در این استان تاکنون ۸ هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی برای مددجویان و توانجویان استان تامین شده که از این تعداد ۴۲۵ واحد مربوط به خانواده های دارای ۲ عضو توانجو است.

محسن ارشدزاده، افزود: امسال براساس تفاهم نامه ای که با سازمان بسیج سازندگی به امضا رسیده است ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت برای مددجویان و توانجویان احداث می شود.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی لازم برای ساخت ۵۰۰ واحد مسکن نیز در راستای کمک به تامین مسکن سایر مددجویان و توانجویان انجام شده است، اظهار داشت: هم اکنون در استان بیش از ۵۰۰ خانوار دارای ۲ عضو توانجو شناسایی شده است که تلاش می شود امسال و سال های آتی برای تامین مسکن آنان اقدام شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد زیاد خانواده های مددجویان و توانجویان فاقد مسکن استان، افزایش سهیمه سالانه ساخت مسکن برای این اقشار را ضروری دانست.

ارشدزاده، ادامه داد: سهیمه مسکن مددجویان و توانجویان روستایی استان ۱۵۹ واحد بود که همه آن ها تکمیل و تحویل خانواده های دارای ۲ عضو توانجو شده است اما سهمیه مسکن توانجویان روستایی استان باید ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکل دریافت وام برای احداث مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی لازم است کمک های سازمان های مسوول مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و خیران مسکن ساز برای تامین مسکن مددجویان و توانجویان افزایش یابد و فرآیند پرداخت ها تسهیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ساخت و ساز حداقل ۱.۵ تا ۲ میلیون متر مربع مسکن در تبریز گفت: با توجه به مطالعات انجام شده در شرایط عادی سالانه نیاز به احداث ۱۵ تا ۱۶ هزار واحد مسکن است که بیش از این تعداد ساخته می شود و بر این اساس به طور معمول نباید کسی بی مسکن بماند.

ابوالقاسم سلطانی، افزود: با توجه به بحث های مربوط به قیمت مسکن و سودهای کلان در این بخش، قشری که در طبقات پایین جامعه قرار دارند، زیرپا له شده اند.

110 هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی خالی از سکنه است

وی با اشاره به اینکه براساس آمار بین ۷۵ هزار تا ۱۱۰ هزار واحد مسکن در استان خالی از سکنه است، یادآوری کرد: با گسترش فعالیت نهادهای مسوول و انجمن های خیرین مسکن ساز می تواند مشکل اقشار کم درآمد جامعه را برای تامین مسکن را مرتفع کند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به روند رو به رشد استان در تامین مسکن مددجویان و توانجویان گفت: افزایش میزان سهمیه سالانه نهادها و انجمن خیرین مسکن ساز استان موجب بهره مندی بیشتر این اقشار از مسکن می شود.

حافظ باباپور، افزود: این بنیاد برای کمک به تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه کمک های بلاعوض خود را افزایش داده است و این میزان در روستاها ۱۸۰ میلیون ریال و در شهرها ۲۵۰ میلیون ریال است.

وی یادآوری کرد: با توجه به افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی ضروری است میزان کمک بلاعوض سازمان ها و نهادها افزایش یابد.

 در این نشست مدیران کل و کارشناسان سازمان های و نهادهای مرتبط با مسکن مددجویان و توانجویان استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

۸۰۲۳/3071

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.