فرماندار اسکو گفت: 1200 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه اسکو زیر کشت کلزا قرار دارد که با اصلاح الگوی کشت، سالانه 98 هزار تن از این محصول برداشت می شود.
بابک رضی منش در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: چهار محصول استراتژیک پسته، گردو، کلزا  و گل محمدی این شهرستان را به قطب محصولات باغی و زراعی استان تبدیل کرده است.
وی افزود: شهرستان اسکو در زمینه محصولات باغی نیز حرفی برای گفتن دارد از این رو می‌توان به برداشت سالانه 98 تن پسته، 2074 تن گل محمدی و 4160 تن گردو اشاره کرد.
وی با بیان اینکه کل تولید محصولات باغی اسکو 14541.68 تن است، اظهار کرد: بزرگ ترین واحد گلخانه ای استان با 1330 تن تولید انواع محصولات در اسکو واقع شده و 10 واحد تولیدی سبزی و سیفی جات با تولید سالانه 1766 تن نیز در این منطقه قرار دارد.
وی اضافه کرد: سند تدبیر شهرستان اسکو با 320 هکتار باغات پسته، 10 هکتار زعفران، توسعه 950 هکتاری آبیاری تحت فشار، 85 هکتار گل محمدی، 11 مورد صنایع تبدیلی و لوله گذای برای 2700 هکتار زمین کشاورزی فراتر از انتظار ظاهر شده و پیشرفت های چندین درصدی کرده است.
وی گفت: کشاورزان اسکویی در تولید گیاهان دارویی سرآمد کل استان هستند و با تولید محصول بسیار مهم کینوا که یک نوع گیاه خوراکی و دارویی می باشد انقلابی را در صنعت کشاورزی  رقم زده اندـ
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.