رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به بلاتکلیفی و مشکلات اهالی امتداد خیابان ۴۲ متری، لازم است تا تکلیف حذف این مسیر در اسرع وقت مشخص شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فریدون بابایی اقدم با اشاره به صورتجلسه بیست و چهارم اردیبهشت ۹۸ کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص مشکلات اهالی امتداد خیابان ۴۲ متری، اظهار کرد: با توجه به لحاظ شرایط توپوگرافی محل، عملا اجرای خیابان ۴۵ متری انقلاب حد فاصل خیابان انقلاب تا ایده لو و ایده لو تا توانیر امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: این موضوع باید در قالب لایحه مصوبه شورای شهر به کمیسیون ماده پنج ارسال شود و با توجه به اینکه این موضوع از مغایرت های اساسی طرح تفصیلی تلقی می شود، مراتب باید در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیز تصویب شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه مقرر شده تا شهرداری تبریز این موضوع را بصورت لایحه به شورا بیاورد، عنوان کرد: اختلاف ارتفاع در این منطقه آنقدر زیاد است که ۴۵ متر عرض خیابان جواب نمی دهد و اگر بخواهیم بحث توانمندی مناطق حاشیه نشین را محقق کنیم، مستلزم این است که پهنای تملک در آن محل ۳۰۰ متر باشد و این کار نیز با توجه به شرایط مالی شهرداری، عملا امکان پذیر نیست.
وی افزود: حد فاصل آخر خیابان ۴۲ متری تا ایده لو با وجود اینکه تملک با اعتبار بالا نیز داشته‌ایم، اما مردم در این منطقه بلاتکلیف هستند و هرچه سریع تر باید حذف مسیر مورد نظر انجام شود.
بابایی‌اقدم یادآور شد: بحث حذف این مسیر شاید به لحاظ دسترسی موجب نگرانی شود اما با توجه به اینکه شرایط منطقه به گونه ای است که نیازی به مسیرهای جایگزین وجود ندارد، اتفاق نگران کننده ای رخ نمی دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.