به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مراغه افزود: این فریضه الهی و اسلامی زمینه ساز تزکیه روح و مایه توسعه فرهنگی جامعه است.
وی با تاکید بر لزوم عمل به امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: مچ گیری و تخریب در جامعه حرام بوده لیکن تذکر و خیرخواهی مطلوب و سفارش شده در قانون و شرع اسلام است.
پورمحمدی اضافه کرد: در سال های اخیر متاسفانه در خیابان ها، درون خانواده ها و جامعه سهل انگاری هایی در زمینه عمل به این فریضه الهی شده است.
وی گفت: برخی از گناهان که جنبه عمومی داشته از جمله سو استفاده از اموال عمومی و بیت المال و برخی ناانصافی ها در بازار و نیز ناهنجاری و بی انضباطی در جامعه نیازمند ارشاد و نهی از منکر دستگاه ها و نهادهای متولی امر است.
وی افزود: متاسفانه صدا و سیما نیز در 40 سال گذشته در امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کرده و در برخی فیلم ها و سریال ها برخی ناهنجاری ها از جمله ترویج دوستی دختر و پسر، خشونت، تصرف مال دیگران، تجمل و اشرافی گری و نیز پرخاش فرزندان به والدین نمایش داده می شود.
فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تبلیغ و عمل به امر به معروف و نهی از منکر گفت: متاسفانه حساسیت بر انجام فرائض دینی و باورها در خانواده ها و جامعه کاهش یافته است.
حمید شکری افزود: در ادارات و نهادها نیز همانند خانواده و جامعه، براساس شرع و قانون موظف به رعایت موازین شرعی، اخلاقی و اجتماعی بوده و ناهنجاری های موجود نیز باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: برخی ادارات و نهادها که ماموریت جلوگیری از منکر را در جامعه دارند نیز باید به وظایف خود که امر به معروف و نهی از منکر بوده عمل کنند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: بزرگترین سلاح در برابر جنگ نرم دشمن که هدف آن ضربه زدن به اعتقادات و باورهای دینی بوده؛ احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
سرهنگ پاسدار رضا سامی افزود: متاسفانه این فریضه الهی در سال های اخیر در جامعه در حال فراموشی است.
فرمانده سپاه مراغه ادامه داد: برخی بدحجابی ها، سگ گردانی، روزه خواری در ملا عام، قمار، پوشش نامناسب و نیز دوچرخه سواری های مختلط از جمله مظاهر و ناهنجاری هایی هستند گه باید در برابر آن امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.
سامی اضافه کرد: دشمن در جنگ نرم به دنبال از بین بردن سبک زندگی اسلامی و جایگزینی آن با ضد فرهنگ ها بوده و از این رو خانواده ها باید هوشیار باشند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.