به گزارش ایرنا، منوچهر رحمانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی یکپارچه سازی شده مرند اظهار داشت: این شهرستان با داشتن 93 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 460 هزار واحد دامی و تولید سالانه 500 تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی استعداد بالایی در بخش کشاورزی داشته و تولیدات آن علاوه بر تامین نیاز خود، به سایر شهرستانها و خارج از کشور نیز صادر می شود.
وی افزود: در سالی که بنام 'رونق تولید' نام گذاری شده، رسالت وزارت جهاد کشاورزی، در زمینه تولید بیشتر می شود، چون اساس و هدف جامعه کشاورزی، تولید است.
مدیر جهاد کشاورزی مرند ضمن تاکید بر فرهنگ سازی خرید کالاهای داخلی اظهار داشت: کم توجهی به کالای داخلی سبب از بین رفتن فرصت های شغلی و افزایش بیکاری در جامعه می شود و از این رو باید با ترویج فرهنگ خرید کالای استاندارد به تولیدات داخلی و اشتغال پایدار کمک کنیم.
وی یکپارچه سازی مزارع کشاورزی را اقدامی در جهت رونق تولید محصولات و اقتصادی شدن کشاورزی دانست و گفت: با تجمیع اراضی کشاورزی شهرستان، تولیدات ما اقتصادی شده و بیشترین بهره آن نصیب کشاورزان می شود.
رحمانی یادآوری کرد: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به معنای هماهنگ کردن تمامی فعالیت های کشاورزی اعم از آماده سازی زمین، تهیه بذر، کود، سم ماشین آلات کشاورزی و نگهداری و استفاده صحیح از آنها، مدیریت صحیح مزرعه و بازاریابی محصولات کشاورزی است به شکلی که بتوان ضمن بالا بردن توان تولید، نوع کشت و محصولات را مطابق با نیاز های جامعه هدایت کرد.
وی در ادامه از کشت انواع محصولات کشاورزی در 250 هکتار از اراضی یکپارچه سازی شده مزرعه عباس عابدینی در روستای دولت آباد خبر داد و گفت: سطح مزارع آبی این مزرعه 120 هکتار است که با سیستم نوین کشاورزی، آبیاری می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مرند همچنین به کشت کلزا نوع هیبریدی برای اولین بار در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری عباس عابدینی صاحب مزرعه، امسال برای اولین بار در استان، کلزا نوع هیبریدی در روستای دولت آباد مرند کشت شده است که به دلیل وجود خاک مساعد و تجهیزات مناسب در این مزرعه، شاهد حاصل شدن نتایج خوبی از کشت این نوع کلزا هستیم.
رحمانی خاطرنشان کرد: کشت موفق آمیز کلزا رقم هیبریدی اقدامی علمی در زمینه پایداری و افزایش میزان تولید کشت کلزا در سال جاری است.
/3071/9916
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.