به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مراغه افزود: این طرح در مراکز بهداشتی و درمانی و مطب های عمومی و خصوصی شهرستان اجرایی می شود.
وی همچنین به آغاز اجرای طرح بسیج ملی فشارخون اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح ها حرکتی مناسب و موثر برای خدمت رسانی به مردم در بخش بهداشت و درمان است.
وی افزود: اجرای طرح غربالگری و پیشگیری از فشار خون از ضرورت های بهداشتی جامعه بوده و تمامی دستگاه های خدمات رسان و اجرایی شهرستان در این طرح مشارکت می کنند.
شکری ادامه داد: پیشگیری از بیماری های شایع در جامعه، می تواند به کاهش بیماری های حاد و مزمن و نیز کاهش هزینه های درمانی در جامعه کمک کند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح مرجان سلامت در مدارس به عنوان راهکاری برای ترویج بهداشت عمومی افزود: براساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان، تمامی مدارس غیرانتفاعی موظف به بکارگیری و جذب مربیان و مراقبان سلامت در مدارس هستند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: طرح بسیج ملی فشار خون در دو فاز آگاه سازی و اجرایی از امروز 27 اردیبهشت آغاز و تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت.
اصغر تنومند افزود: این طرح در راستای پیشگیری از بروز بیماری های غیرواگیر اجرا می شود که نیازمند عزم عمومی مردم و همکاری دستگاه هاست.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.