به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت شهرستان را روستاییان تشکیل می ‎دهند، افزود: این طرح در دو مرحله تحقیقاتی و اجرایی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: مرحله اول این طرح با هماهنگی معاون عمرانی استانداری و اداره کل امور روستایی و شوراها و با محوریت شناسایی روستاهای پایلوت در این طرح اجرا شده و مرحله دوم با بهره گیری از ظرفیت های علمی دانشگاه آزاد انجام خواهد شد.
اصغرپور گفت: در صورت موفقیت این طرح در این شهرستان، این طرح به عنوان طرح کلی در حوضه دریاچه ارومیه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه برای دستیابی به نتایج مطلوب در طرح فوق، جوامع محلی، دولت، بخش خصوصی و مردم نیز باید مشارکت و همکاری داشته باشند، افزود: بخشداران و دهیاران و دستگاه های اجرایی که در حوزه اشتغال فعالیت می کنند باید بیشترین هماهنگی و همکاری را انجام دهند تا با تحقق این طرح که از طرف دولت و استانداری پیگیری می شود شاهد ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی روستاییان باشیم.
فرماندار عجب شیر گفت: در نتیجه اقداماتی که دولت در روستاها انجام داده شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم و تمایل مردم برای سرمایه گذاری در روستاها با توجه به تسهیلاتی که دولت ارایه می دهد روز به روز بیشتر می شود.
شهرستان عجب شیر دارای دو بخش به نام ‌های مرکزی شامل دهستان‌ های دیزجرود غربی و خضرلو و قلعه ‌چای شامل دهستان ‌های دیزجرود شرقی و کوهستان و دو نقطه شهری به نام‌ های عجبشیر و جوان قلعه و 49 آبادی است.
این شهرستان با حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.