محمدحسین فرهنگی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدام دولت و شورای عالی امنیت ملی توپ برجام را در زمین اروپا انداخت، افزود: از این پس این اروپا است که باید درباره آینده برجام تصمیم ‌گیری کند.
وی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره کاهش تعهدات ایران در برجام، اظهار داشت: این موضع‌ گیری کشورمان در مقابل بدعهدی‌های طرف مقابل به طور کامل مناسب بود و بطور حتم ما شرایطی سخت‌تر از شرایط فعلی را در هیچ ‌یک از حالات متصور شاهد نخواهیم بود.
فرهنگی با بیان اینکه طرف مقابل هم متوجه ضعف‌های خود در برخی از حوزه‌ها در برجام است، یادآوری کرد: در شرایط کنونی متخلف برجام یعنی دولت آمریکا و همچنین اروپایی‌ها که جرأت مقابله جدی با آمریکا را تاکنون نداشته‌ اند، باید درباره آینده برجام تصمیم‌ نهایی را اتخاذ کنند.
وی مهلت 60 روزه ایران به کشورهای باقی ‌مانده در برجام برای اجرای تعهدات خود را در حقیقت به معنی اعلام دو نقطه نظر دانست که یا باید به شرایط مذکور در برجام و مطابق با همه مفاد آن بازگردند یا آنکه دیگر انتظاری از دولت، ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.
فرهنگی با تاکید بر اینکه مسیر انتخاب شده از هر دو طرف به نفع ایران است، گفت: از یک سو طرف مقابل می‌ تواند با ما در برجام و به ویژه ایجاد گشایش اقتصادی برای کشورمان همراهی کند و از سوی دیگر ممکن است که نخواهد با ما همراهی کند، اما در این صورت هم ملزم است ایران را از محدودیت‌های بی دلیلی که در حال حاضر با آن مواجه است، رها کند.
وی اضافه کرد: در واقع با این تصمیم هوشمندانه‌ ایران، دست طرف مقابل در برجام برای انجام اقدامات علیه کشورمان باز نیست و نمی‌ توانند اقداماتی بدتر از شرایط فعلی علیه ما انجام دهند.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.