غلامرضا باقری ذیزج روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: واحد پشتیبانی ساخت داخل (کمیته خودکفایی) شرکت پالایش نفت تبریز از سال 1363 و در بحبوحه جنگ تحمیلی و به منظور تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز پالایشگاه در کوتاهترین فرصت و با کمترین هزینه، آغاز بکار کرده است .
وی ادامه داد: در راستای مقابله با انحصار طلبی و تحریم زدایی دشمنان ایران اسلامی، در طی 20 سال گذشته، این شرکت به دست توانمند کارشناسان خود توانسته است تجهیزات مهم و ارزشمندی را به صورت بومی درآورده و سود صرفه ای بیش از 350 میلیارد تومان (به طور متوسط سالیانه بین 15 تا 30 میلیارد تومان) عاید شرکت کند.
دیزجی تاکید کرد: تلاش می کنیم در سال های آتی تمام تجهیزات پالایشگاه تبریز در داخل تولید شود تا ضمن کاهش مصارف ارزی، ‌وابستگی به خارج از کشور را به صفر برسانیم.
وی اظهار داشت: واحدهای خودکفایی و ساخت شرکت پالایش نفت تبریز از سالهای پیشین به کمک متخصصان خود موفق به ساخت قطعات یدکی ماشین آلات دوار نظیر تلمبه، توربین، کمپرسور، گیر باکس، مکنده و دمنده و نیزاقلام دیگری نظیر دمپرهای کوره، برنرها،کنترل ولوها،کولرهای هوائی، مبدلهای حرارتی شده که با تهیه نقشه از طریق مهندسی معکوس تولید شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.