محمد اسدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمازدگی به 220 هکتار از باغات میوه‌های هسته ‌دار در شهرستان اهر خسارت وارد کرده است، افزود: خسارت سرمازدگی در تمامی روستاهای شهرستان اهر گزارش شده و عمده خسارت وارده به درختان سیب است.
وی اظهار داشت: خسارت سرمازدگی به 3 هزار و 738 هکتار باغ سیب، 99 هکتار باغ هلو، 82 هکتار باغ زردآلو، 20 هکتار باغ گردو، 7 هکتار باغ آلو، 4 هکتار باغ گوجه سبز و شلیل، بادام و شفتالو وارد شده است.
اسدی گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی 8 هزار و 833 تن محصول شهرستان در اثر سرمازدگی خسارت دیده و کشاورزان متحمل 36 میلیارد تومان زیان شدند.
وی بابیان اینکه بیمه کشاورزی به غیر از خسارت سرمازدگی، تگرگ‌زدگی و سیل‌زدگی پارسال، خسارت ‌های وارده را پرداخت کرده است، گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده تاکنون 50 درصد مطالبات کشاورزی اهری از بابت خسارت سرمازدگی، تگرگ ‌زدگی و سیل ‌زدگی سال گذشته پرداخت شده است و امید می ‌رود بیمه محصولات کشاورزی برای پرداخت مطالبات باقی ‌مانده کشاورزی اقدام کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: با توجه به خسارت جبران‌ناپذیر سرمازدگی باغات، امیدواریم با پیگیری مسئولان دست‌اندرکار با استمهال و تمدید وام دریافتی و پرداخت غرامت کشاورزان، بخشی از دغدغه‌های باغداران اهری را مرتفع کرده و مانع از ضرر و زیان بخش کشاورزی شوند.
شهرستان اهر منطقه کوهستانی با وسعت 3074 کیلومتر مربع که در حدود 6.7 درصد مساحت استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است با جمعیت 150 هزار نفر در فاصله 110 کیلومتری شرق تبریز واقع است.
مساحت باغات این شهرستان 8 هزار 500 هکتار می باشد که سالانه بیش از 150 هزار تن انواع میوه سردرختی برداشت می‌ شود.
7225/3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.