به گزارش ایرنا، محمدحسین اسحقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیش بینی های لازم برای احداث کانال های دفع آب های سطحی در تبریز، افزود: امسال با تمهیدات انجام شده این شهر برای بارش های بهاری آماده بود و احداث کانال های دفع آب های سطحی نقش ویژه ای در مهار سیلاب داشت.
وی با تاکید بر اینکه باید طرح های دیگری برای دفع آب های سطحی اجرا شود، افزود: برای اینکه تبریز از سیلاب ها در امان باشد باید احداث این نوع کانال ها در برنامه شهرداری باشد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: کانال هایی که امسال احداث می شود طبق اولویت بندی بوده و برای طرح های تامین ایمنی، پیشگیری از بلایای طبیعی و آسیب ها مانند احداث کانال ها، جان پناه ها، مقاوم سازی و ابنیه شهری خارج از بودجه نیز باید هزینه شود.
اسحقی، با بیان اینکه محدودیت بودجه ای برای طرح های حیاتی شهر وجود ندارد، ادامه داد: پیشگیری برای مقابله با وقوع تهدیدها و خطرات، ارزان تر، به صرفه تر و معقولانه تر از درمان است.
وی بر ضرورت همکاری مردم در این خصوص تاکید کرد و گفت: زباله هایی که در بالادست به جوی های آب ریخته می شود کانال ها را مسدود کرده و باعث عدم دفع آب های سطحی می شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از ادارات و نهادهای دیگر نیز خواست تا همگام با شهرداری در طرح های دفع آب های سطحی همکاری کنند.
اسحقی افزود: سیلاب هایی که وارد تبریز می شود خارج از حوزه استحفاظی شهرداری بوده و باید ادارات و ارگان های دیگر در این خصوص وظایف خود را انجام دهند.
وی گفت: باید جلوی مسیل خواری و ریختن نخاله ها در رودخانه ها را گرفت و برای آزادسازی حریم رودخانه ها و کاشت درختان اقدام شود.
کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.