علی محرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال 13٩٦ طبق آمار، ٢٠٧ هزار و ٧٢٦ نفر تماشاگر فیلم‌های اکران شده در سینما‌های استان بودند.
وی، میزان فروش سینمای‌های اذربایجان شرقی در سال 13٩٦ را معادل 10 میلیارد و 644 میلیون ریال و در سال گذشته را معادل 32 میلیارد و 31 میلیون ریال اعلام کرد.
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با اشاره به رشد قابل توجه تعداد سالن و صندلی سینماها در استان گفت: در حال حاضر در ٢٣ سالن سینمایی استان هفت هزار و 967 صندلی وجود دارد.
وی همچنین از فعالیت سه سینمای سیار در شهرستان اسکو، هشترود و چاراویماق و جلفا برای بهره‌مندی ساکنان این شهرستان ها از پخش آخرین آثار و تولیدات سینمایی خبر داد.
محرمی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ٣٠ جلسه توسط شورای بررسی فیلم و فیلمنامه استان برگزار شد که طی آن ٧٨ فیلمنامه و ١٩٢ فیلم توسط این شورا مورد بررسی قرار گرفت.
وی از برپایی ١٢٤ جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم در طول سال 13٩٧ خبر داد و گفت: ٦٣ فیلم توسط هنرمندان استان در سال گذشته تولید شده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذربایجان شرقی، تعالی و رشد هنر سینما و همچنین افزایش سالن‌های سینما را مرهون حضور و همراهی و همدلی فعالان این حوزه عنوان کرد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.