معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از نفوذ سامانه بارشی از روز جمعه، سیزدهم اردیبهشت ماه به استان خبر داد.
محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت دمای هوای استان در آخر هفته، گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، افزایش نسبی دما تا پایان هفته و نفوذ و فعالیت سامانه بارشی نسبتا قوی  و فعالی از روز جمعه تا اوایل روز دوشنبه در استان پیش بینی می‌شود.
وی افزود: این سامانه از بعد از ظهر و شب جمعه به استان نفوذ می‌کند، ولی فعالیت اصلی آن از روز شنبه خواهد بود.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: وزش تندبادهای لحظه‌ای، ابرناکی و بارش متناوب باران (گاهی بصورت رگبار و رعد و برق)، کاهش نسبی دما، رخداد مخاطرات جوی، بارش تگرگ در نواحی مستعد و اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر، عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی، مه گرفتگی، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در گردنه ها و نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی انجام شود.
اشجعی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی 24 ساعت گذشته، شهرستان جلفا با 25 درجه بالای صفر و شهرستان سراب با پنج درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند.  
وی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان 20 درجه بالای صفر و در سردترین زمان 9 درجه بالای صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز 17 درجه بالای صفر بوده که نسبت به 24 ساعت گذشته، یک درجه افزایش یافته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.