به گزارش ایرنا، دارالقرآن السابقون تبریز یکی از مجموعه‌های فعال قرآنی است که هر هفته روزهای دوشنبه جلسات عمومی آموزش قرآن کریم را برگزار می‌کند و در آستانه ماه مبارک رمضان ششمین محفل بزرگ قرآنی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و چهره‌های ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم در تبریز برگزار می‌شود.
پویا منفرد خطیبی، مسئول دارالقرآن السابقون تبریز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران حضور چهره‌های بین‌المللی قرآن کریم را نقطه قوت محفل قرآنی ذکر کرد و گفت: برگزاری محافل قرآنی با حضور استادان و شخصیت‌های طراز اول قرآنی باعث تقویت مجالس و محافل قرآنی شده و باعث گرایش و ترغیب افراد به فعالیت‌های دینی و قرآنی می‌شود.
وی افزود: در این محفل باشکوه قرآنی استاد علیرضا رضایی نفر اول مسابقات بین‌المللی کشورمان در سال 1397 از مشهد مقدس و استاد علیرضا سلطانی‌اقدم یکی دیگر از قاریان و چهره‌های بین‌المللی حضور داشته و به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازند.
منفرد خطیبی با اشاره به اینکه برنامه‌های زیادی در این محفل باشکوه قرآنی اجرا می‌شود، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های این محفل قرآنی رونمایی پوستر کرسی‌های تلاوت مساجد است که توسط امام جمعه تبریز انجام می‌شود.
وی، هدف از راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت در مساجد را ایجاد ظرفیت برای قاریان قرآن کریم ذکر کرد و گفت: به هر میزان که قاریان ما بتوانند در برنامه‌های مختلف قرآنی حضور داشته و در مساجد تلاوت کنند به همان نسبت می‌توانند فن قرائت و تلاوت خود را تقویت کرده و آمادگی خود را برای حضور در جایگاه‌های بعدی آماده‌تر کنند.
خطیبی ادامه داد: براساس این طرح بعد از اعلام نیاز مساجد از هر یک از مساجد یک رابط قرآنی به ما معرفی می‌شود و طبق اعلام نظر آنها در یک روز مشخص یک نفر قاری قرآن به آن مسجد اعزام و قاری بعد از اقامه نماز 10 دقیقه قرآن تلاوت می‌کند.
وی ادامه داد: استمرار این برنامه طی سال‌های آینده باعث ایجاد یک جریان فرهنگی و قرآنی در شهر شده و برای قاریان ظرفیت تلاوت ایجاد می‌شود.
خطیبی افزود: همچنین در کنار حضور چهره‌های ممتاز قرآنی در ششمین محفل انس با قرآن و عترت، گروه تواشیح و مدیحه سرایی « بشری» نیز برنامه تواشیح خوانی اجرا می کند.
به گزارش ایرنا، این محفل با شکوه قرآنی در استقبال از ماه مبارک رمضان روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در شهرک رازی بالاتر از میدان رسالت نرسیده به بوستان قرآن در دارالقرآن السابقون مسجد امام موسی ابن جعفر علیه السلام با حضور خواهران و برادران برگزار می‌شود.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.