به گزارش ایرنا، سرهنگ محسن محمودی روز یکشنبه در نشست بررسی چالش های «بلاک چین» و ارزهای دیجیتال در مراغه افزود: عدم وجود اطلاعات و آگاهی های عمومی در زمینه ارزهای دیجیتال، زمینه ساز بروز مشکلات حقوقی و اقتصادی می شود.
وی با اشاره به چالش های موجود در ارزهای دیجیتال ادامه داد: با توجه به عدم وجود قوانین مصوب در این زمینه، احتمال برخی سو استفاده ها از جمله هک، پولشویی، فرار مالیاتی، اخلال در نظام بانکی و ارزی و تامین برخی منابع مالی گروه های خلافکار و معاند وجود دارد.
محمودی اضافه کرد: استفاده غیر عرفی و خارج از ضابطه از صنعت برق نیز از جمله چالش ها و مشکلاتی است که در زمینه ارزهای دیجیتال و استخراج آنها وجود دارد.
وی گفت: براین اساس، باید تصمیم گیری و تصمیم سازی های اساسی در قالب ایجاد قوانین برای نظارت بر ارزش های دیجیتال و نیز تدوین تعرفه های قانونی در زمینه مصرف برق انجام شود.
وی با بیان اینکه تاکنون در وزارت صمت استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان صنعت پذیرفته نشده است افزود: تصویب این فعالیت ارزی و استخراج ارز دیجیتال در قالب صنعت با در نظر گرفتن چالش های پیش روی آن، زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات در این زمینه خواهد شد.
مشاور فناروی اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: عدم تدوین قانون در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال، جامعه را دچار مشکلات بسیاری خواهد کرد.
ابراهیمی افزود: نحوه تدوین تعرفه های مصرف برق و نیز تبدیل ارز دیجیتال به ارزهای داخلی می تواند بخش مهمی از مشکلات در این زمینه را مرتفع سازد.
مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان شرقی نیز گفت: با توجه به قیمت تمام شده پایین برق برای مصارف خانگی و صنعتی، تامین برق برای استخراج ارز دیجیتال مستلزم مصوبه وزارت نیرو و تعیین تعرفه برای این منظور است.
افشین میلانی افزود: برای فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال، مناطق و شهرک های خاص و صنعتی با طراحی شبکه ای ویژه برق با تعرفه های جدید، می تواند ایجاد شود.
وی با اشاره به توسعه استخراج ارزهای دیجیتال توسط دستگاه های ماینینگ در مراغه در یکسال اخیر اضافه کرد: میزان مصرف برق در این شهرستان از 93 مگاوات در سال 96 به 121 مگاوات در سال 97 رسیده که این جهش قابل توجهی را نشان می دهد که می توان بخش بزرگی از آن را مرتبط با فعالیت های دستگاه های استخراج ارز دیجیتال دانست.
اکبر فرج نیا مدیرعامل توزیع برق منطقه ای آذربایجان شرقی نیز گفت: در صورت مشاهده هرگونه مصرف برق خارج از ضوابط و تعرفه های مصوب، میزان برق استفاده شده به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.
فرماندار مراغه نیز در این نشست با اشاره به رواج استخراج ارزهای دیجیتال در این شهرستان در سال های اخیر گفت: دومین خانه استارت آپ کشور در این شهرستان راه اندازی شده و این مرکز می تواند مشاوره های مناسبی در این زمینه ارائه دهد.
حمید شکری افزود: با توجه به رونق کسب و کارهای دیجیتال، هم اکنون بین پنج تا 10 هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان فعال بوده و براین اساس باید نظارت های قانونی بر این فعالیت ها انجام شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.