ابوالقاسم رحیمی انارکی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجتمع 96 واحدی نرگس رشدیه در تبریز اعلام کرد: در این بسته علاوه بر بخش تامین مالی بعنوان کلیدی ترین بخش، دو بخش عرضه و تقاضا نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تدوین بسته رونق بخش مسکن از اواخر سال گذشته در بانک مسکن آغاز شده است، گفت: گروه مالی بانک، شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، شرکت تامین سرمایه و سایر شرکت های وابسته به بانک مسکن در تدوین این بسته مشارکت داشتند و سعی شده در آن هم به بخش عرضه و هم به بخش تقاضا توجه شود.
مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه مهمترین موضوع در صنعت ساختمان موضوع تامین مالی است، گفت: اگر این موضوع حل نشود این طرح ها و پروژه ها روی کاغد خواهند ماند و اجرا نخواهد شد بنابراین مهمترین موضوعی که در این بسته پیش بینی شده تامین مالی پروژه ها است.
رحیمی انارکی اظهار امیدواری کرد: این بسته هفته آینده در همایش بانک مسکن رونمایی شود تا یک تحرک جدید در مجموعه بانک و شرکت‌های تابعه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه باید اقداماتی برای جلوگیری از کاهش «رشد اقتصادی»، کوچک شدن اقتصاد و افزایش اشتغالزایی انجام دهیم، گفت: یکی از بخش‌هایی که واجد این شرایط است و کمترین تاثیر را می تواند از تحریم ها به خود ببیند حوزه مسکن و ساختمان است که تمام نهاده‌های آن در داخل موجود است و می‌تواند نیازهای داخلی را فراهم کند.
وی با تاکید بر لزوم ورود دلسوزان کشور به حوزه تولید، افزود: از یکسال پیش که دولت آمریکا از برجام خارج شد، برنامه زمان بندی شده برای فشار همه جانبه به کشورمان را تعریف و مدام شیر تحریم ها را سفت تر کرد و در آخرین گام به صفر رساندن فروش نفت ایران را در اولویت قرار داد.
مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه اقدامات خصمانه فوق نشانگر ورود آمریکا به یک نبرد اقتصادی تمام عیار با کشور ماست، گفت: برای مدیریت بهتر شرایط و مقابه با تحریم ها، بایستی از تمام ظرفیت های داخلی استفاده کنیم تا رشد اقتصادی و اشتغال در کشور با مشکلات بسیار جدی مواجه نشود.
وی ادامه داد: یکی از بخش هایی که کمترین آسیب را از تحریم ها خواهد دید، حوزه مسکن است زیرا که تقریبا تمامی نهاده های آن در داخل تولید می شود.
رحیمی انارکی خاطرنشان کرد: تصمیم دولت مبنی بر اتمام واحدهای باقی مانده مساکن مهر در سالجاری و تولید 900 هزار واحد مسکونی در طول سال های 98 و 99 می تواند زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور را فراهم کند.
فرهاد یاسمی؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب نیز با اعلام اینکه این شرکت تاکنون 8 هزار واحد مسکونی احداث و تحویل شهروندان داده است، گفت: برای احداث مجتمع 96 واحدی نرگس که شامل دو طبقه زیرزمین، پیلوت و 14 طبقه فوقانی است، بدون احتساب هزینه های زمین، نقشه و پروانه، بیش از 220 میلیارد ریال هزینه شده است.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.