نقی مسکینی روز دوشنبه در بازدید از راه های روستایی بخش مرکزی مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بهسازی نهرهای پایین دست این رودخانه ها که در روستاهای نرج آباد و خانقاه واقع شده، این مسیرها لایروبی شده و جدول های بزرگ بتنی برای تسهیل در رفت آمد کشاورزان نصب خواهد شد.
وی با اشاره به رهاسازی بخشی از آب پشت سد علویان گفت: برای تامین نیاز کشاورزان روستاهای پایین دست، در حال حاضر 10 مترمکعب در ثانیه رها سازی می شود.
بخشدار مرکزی مراغه نیز در این بازید با تاکید بر رفع مشکل تردد در مسیر روستاهای خرمازرد به آهق گفت: هم اکنون ماشین آلات سنگین راهسازی برای تعریض این مسیر روستایی آماده شده و در روزهای آینده این طرح آغاز می شود.
حکیمه انتظاری با بیان اینکه عرض این جاده روستایی 6 متر است افزود: با اجرای طرح تعریض، عرض این مسیر روستایی به 24 متر افزایش یافته و مشکل تردد روستاییان منطقه مرتفع می شود.
وی ادامه داد: این طرح با مشارکت مردمی و دهیاری های روستاهای خرمازرد و آهق و نیز بخش خصوصی انجام می شود.
انتظاری اضافه کرد: با تلاش ها و پیگیری های فرماندار و معاونت عمرانی فرمانداری، 150 میلیون تومان اعتبار نیز برای آسفالت ریزی این مسیر در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده و طرح در مرحله برگزاری مناقصه برای مشخص شدن پیمانکار است.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 57 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.