ابوالقاسم سلطانی روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به سردسیر بودن آذربایجان شرقی، تغییرات روزانه و فصلی در این موضوع تاثیر دارد.
وی ادامه داد: با آغاز فصل سرما و به مدت پنج ماه جاده های استان را با انجام طرح های مختلف نمک پاشی و یخ زدایی خراب می کنیم و در تابستان تعمیرات لازم انجام نمی شود و این عقب افتادگی سال ها ادامه پیدا کرده و اکنون وضعیت استان از متوسط کشور که 27 درصد است به مراتب وخیم تر است.
سلطانی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی هایی که انجام شده بخشی از کمبودها را به وسیله 20 هزار تن قیری که توسط اداره کل حمل و نقل ذخیرسازی شده جبران کنیم و در این خصوص با پیمانکاران مختلف جلسات متعددی برگزار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعدد پروژه های راه در استان بسیار زیاد است، افزود: حدود یک هزار و 100 کیلومتر آزاد راه در کشور در حال ساخت است که 450 کیلومتر آن در آذربایجان شرقی است اما تخصیص اعتبارات برای این آزادراه ها در استان بسیار پایین و ضعیف است.
سلطانی همچنین با اشاره به احداث جاده میانه - فیروز آباد گفت: 10 کیلومتر از این مسیر مشکل اساسی دارد که با تزریق اعتبار خواهیم توانست آن را به اتمام برسانیم.
وی همچنین در مورد محور میانه - هشترود که 53 کیلومتر است، گفت: 10 کیلومتر از این محور در شرایط حادی قرار دارد که برای رفع آن نیز نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.
آذربایجان شرقی دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
3077/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.